همشهری آنلاین: دادگاهی در آرژانتین پانزده نظامی سابق این کشوراز جمله رینالدو بینیونه رئیس دولت نظامی آرژانتین در دهه ۸۰ را در پرونده آدمربایی و قتل مخالفان چپگرا مجرم شناخت.

حاکم نظامی سابق آرژانتین به ۲۰ سال زندان محکوم شد

به گزارش يور نيوز، رینالدو بینیونه ۸۸ ساله که در اوایل دهه هشتاد میلادی به مدت حدود یک سال رئیس دولت نظامی آرژانتین بود بلندپایه ترین مقام محاکمه شده در این پرونده محسوب می شود. او که به آخرین دیکتاتور آرژانتین معروف است، به ۲۰ سال زندان محکوم شد. چهارده نفر از متهمان به ۸ تا ۲۵ سال زندان محکوم شدند و دو نفر از اتهامات تبرئه شدند.

بازماندگان قربانیان از حکم دادگاه استقبال کردند.

در این پرونده که توسط گروه های مدافع حقوق مدنی در آرژانتین به جریان افتاده بود، به اتهامهای مشابهی در آرژانتین، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه، برزیل و بولیوی رسیدگی شده بود.

عملیات مورد بحث در این پرونده، «عملیات کندور» نام دارد. در پرونده مطرح شده در دادگاه به ناپدید شدن ۱۰۵ نفر در جریان حکومت دیکتاتوری در آرژانتین بین سالهای ۱۹۷۶ و ۱۹۸۳ اشاره شده است. دولت آمریکا در آن زمان در ابتدا حامی دیکتاتوری در آرژانتین بود و باراک اوباما در جریان دیدار امسال خود از آرژانتین گفت که آمریکا در جریان این اتفاقات کوتاهی کرده بود اما بابت این مساله به عنوان نماینده آمریکا عذرخواهی نکرد.

کد خبر 335190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha