همشهری آنلاین: رهبران سازمان‌ها و اتحادیه‌های کارگری در روز حاکمیت ملی در آرژانتین در بنای یادبود قهرمانان جنگ مالویناس تجمع و اقدام استعماری انگلیس در اشغال این جزایر را محکوم کردند.

واکنش آرژانتینی ها درقبال مانور نظامی انگلیس

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ادورادو سیگال از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم آرژانتین در این مراسم گفت: ما در اعتراض به ادامه اشغال استعمارگرانه جزایر مالویناس توسط انگلیس اینجا هستیم تا بر حاکمیت ملی آرژانتین بر جزایر مالویناس و حق خودمان در تعیین سرنوشت این جزایر که قطعه ای از خاک آرژانتین است تاکید کنیم.

این مراسم در حالی برگزار می شود که چند روز پیش انگلیس با انجام مانور نظامی در جزایر مالویناس آمادگی رزمی خود را نشان داد و با ناوگان دریایی خود به کشورهای آمریکای جنوبی چنگ و دندان نشان داد.

کارلوس فریرا یکی از رهبران شرکت کننده در این مراسم می گوید: ما از تهدید توخالی انگلیس ترسی نداریم و امروز در پاسخ به هر 153 گلوله توپ که انگلیس در مانور خود شلیک کرد، رگباری از 153 کبوتر را به نماد آزادی رها می کنیم.

بنای یادبود قهرمانان جنگ مالویناس در شهر بندری بوینوس آیرس و در برابر بنای برج بیگبن یادگاری انگلیسی ها ساخته شده است در این بنا اسامی 650 سرباز کشته شده در مالویناس نقش بسته و توسط دو سرباز گارد احترام محافظت می شود . در بالای این بنا نقشه جزایر مالویناس به صورت نمادین در میان امواج اقیانوس اطلس جنوبی دیده می شود که حالا پرندگان صلح بر بالای آن در پرواز هستند.

کد خبر 278721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha