همشهری آنلاین: شمارش بیش از دو سوم آرای اخذ شده در انتخابات ریاست جممهوری آرژانتین حکایت از به دور دوم کشیده شدن این رقابت‌ها دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، با آنکه تصور می شد «دانیل سیولی» نامزد مورد حمایت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی آرژانتین، در انتخابات ریاست جمهوری از سایر رقبای خود پیشی بگیرد اما نامزد حزب محافظه کار این کشور توانست به همراه سیولی به دور دوم راه بیابد.

بر اساس نتایج آرای شمارش شده «مائوریسیو ماسری» شهردار بوینس آیرس ۳۶ درصد آرا و سیولی ۳۵ درصد آرای مواخذه را کسب کرده اند.

بر همین اساس دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در تاریخ ۲۲ نوامبر برگزار می شود. این برای اولین بار در تاریخ آرژانتین است که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می شود.

برای آنکه فردی در انتخابات آرژانتین در همان دور اول به عنوان برنده معرفی شود یا باید ۴۵ درصد آرا را کسب کند و یا آنکه اگر ۴۰ درصد آرا را کسب کرد آرای نفر دوم ۱۰ درصد از آرای وی کمتر باشد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در انتخابات روز يكشنبه ۳۲ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از میان آنها ۷۰ درصد در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

کد خبر 311598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha