همشهری آنلاین: مقامت نظامی آرژانتین می‌گویند که سیگنال‌هایی را که گمان می‌رود از یک زیردریایی مفقود شده این کشور باشد، دریافت کرده‌اند.

دریافت سیگنال‌های احتمالی از زیردریایی مفقود شده آرژانتینی

به گزارش بي بي سي، براساس گزارش ها اکنون و با دریافت این پیامها این امید زنده شده است که ۴۴ خدمه این زیردریایی ممکن است زنده باشند.

به گفته این گزارش ها مقامات آرژانتینی گفته‌اند که مقرهای دریایی این کشور ۷ تماس تلفن ماهواره‌ای که ارتباط آن برقرار نشده است را ردیابی کرده‌اند. این تماسها روز شنبه (۱۸ نوامبر) انجام شده است.

مقامات دریایی آرژانتینی با همکاری یک شرکت آمریکایی تلاش دارند تا مبداء این سیگنال‌ها را پیدا کنند.

همزمان گزارش شده است که نیروی دریایی آمریکا شناورهای امداد و نجات را به آرژانتین فرستاده است تا درصورت پیدا شدن این زیردریایی در کف دریا، در عملیات نجات شرکت کنند.

  • نگرانی از غرق شدن یک زیردریایی آرژانتینی با ۴۴ خدمه

زیردریایی "سن خوآن" چند روز پیش پایگاه خود را به قصد گشت‌زنی در آب‌های جنوب اقیانوس اطلس ترک کرد و آخرین بار که تماسی با این زیردریایی برقرار شد، در حدود ۴۰۰ کیلومتری سواحل پاتاگونیا بود.

روز جمعه ۱۷ نوامبر ستاد فرماندهی ارتش آرژانتین گفت که این زیردریایی طی ۴۸ ساعت پیش از آن با پایگاه خود تماس برقرار نکرده است.

این زیر دریایی که از نوع تی‌آر - ۱۷۰۰ ساخت آلمان است، بنابر گزارش نشریه آرژانتینی ناسیون، دچار مشکل در سیستم‌های اکترونیکی خود شده است.

کد خبر 389881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha