همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد: طبق آمار جهانی، ۵۱ میلیون نفر از کودکان و نوجوانان در دنیا دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این موضوع یک تهدید جدی برای چند سال آینده است.

دکتر علی اکبر سیاری

به گزارش وبدا ، دکتر علی اکبر سیاری،  که همراه با هیئت ایرانی در شصت و نهمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو به سر می‌برد، در حاشیه جلسه "چاقی در کودکان و نوجوانان"، اضافه وزن و چاقی را یکی از مهمترین تهدیدهای جهانی در حوزه سلامت دانست و تاکید کرد که این مشکل باید از سنین کودکی و نوجوانی در افراد اصلاح شود.

دکتر سیاری با اشاره به آمار 51 میلیون کودک و نوجوان دارای اضافه وزن و چاقی در جهان گفت: تحقیقات نشان داده اند که سه عامل شیوه زندگی، کم تحرکی و استرس، از عوامل اصلی این مشکل هستند که با تدوین برنامه‌های کاربردی می‌توان این عوامل را کنترل کرد.

معاون بهداشت وزير بهداشت عنوان کرد: تاکید جهانی برای کنترل افزایش وزن در کودکان و نوجوانان بر نقش دولت‌هاست که می‌توانند تغذیه و تحرک را در دوره تحصیل و به خصوص در دوره دبستان برای دانش آموزان به صورت یک فرهنگ درآورند.

وی در این مورد افزود: یک ساعت فعالیت بدنی در روز و کاهش مصرف غذاهایی که در ترکیب آنها قند و چربی بیش از حد وجود دارد، می‌تواند تا حد زیادی از چاقی و اضافه وزن کودکان و نوجوانان جلوگیری کند.

سياري به طرح‌های مختلف برخی کشورها برای کنترل وزن گفت: یکی از این راه‌ها افزایش مالیات برای غذاهایی است که قند و چربی بیش از حد متعارف دارند که می‌تواند رغبت افراد برای خریداری این مواد را کم کند.

کد خبر 334851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha