سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

محمد مهدی همت: « جوانان عزیز! آینده برای شماست؛ شمایید که باید این تاریخ را با عزتش نگه دارید. خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است.»

محمد مهدی همت

اين شايد يكي از مهم ترين فرازهاي سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در سالروز فتح خرمشهر است.حتما بايد آنهايي كه مسئوليت عمل در حوزه هاي فرهنگي مورد اشاره ايشان را بر عهده دارند به هوش باشند تا در اين نبردها سرافراز باشيم. من اما مي خواهم از فتح و بعد از فتح خرمشهري بگويم كه حالا به عنوان الگويي براي رشادت در كشور مطرح مي شود.

اين جمله را بسيار شنيده ايم كه خون بر شمشیر پیروز است! این حرف یک شعار نیست، تانک های پیشرفته عراقی در خرمشهر اعتراف می کردند که خون بر شمشیر پیروز است، آیا این یکی را هم نشنیده بگیریم؟نه، این کلاه برای سر تاریخ قواره نیست! من داستان های افسانه وار پدرم را از زبان مادرم شنیده ام که چطور در بیابان های جنوب چشمه های آسمان را به زمین باز کرد.حالا در سومین روز از خرداد 95 سال‌ها از روزی که به این نقل ها ایمان آورده ام می گذرد.

سوم خرداد عطف تاریخ است، انگار که خیبر باشد! انگار ‌که دست خدا باز هم از آستین خلق بیرون بزند و درهای دژ خونین شهر را درهم بشکند.آن روز تانک های پیشرفته عراقی زمینگیر شدند چون همه می دانستند که خون بر شمشیر پیروز است، اما وقتی شیپور صلح زده شد که برای ادامه نبرد شمشیر خواستند و نامه نوشتند که اگر تانک نباشد نمی جنگیم!

چه تراژدی تلخی است که در جنگ شجاع ترها شهید می شوند و محافظه کارترها صلح می کنند.مادرم تقوی می کند و می گوید پایان جنگ اخلاص اول جنگ را نداشت، من اما همیشه جای اخلاص را به مردها می دهم؛ پایان جنگ مردهای اول جنگ را نداشت! كاش مي شد كمي بيشتر از جنگ و نقش کلیدی همت و لشکر۲۷ در آزادسازی خرمشهر نوشت. این آزادی بر همه شما همراهان و خصوصا بر برادران عزیزم حمزه و سلمان جهان آرا مبارک باد.

  • فرزند شهيد محمد ابراهيم همت
کد خبر 334744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha