همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه خط قرمز ما در راهیان نور و دفاع مقدس پرداختن به مسایل جناحی است، تأکید کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم و کلید وحدت بین همه جناح‌های سیاسی است.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، این مطلب را سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در آیین معارفه فرمانده جدید قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور که با حضور اعضاء این قرارگاه فرهنگی در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، عنوان کرد و با اشاره به عظمت دوران دفاع مقدس گفت: اگر توفیقی در هر نقطه از کشور مشاهده می‌شود، آن توفیق مرهون فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان این نکته که تثبیت انقلاب اسلامی در دفاع مقدس اتفاق افتاد، گفت: ما ثابت کردیم انقلاب ما به واقع یک انقلاب اسلامی است؛ چرا که دفاع مقدس استمرار انقلاب اسلامی است. در دفاع مقدس، دفاع اسلامی و ایرانی داشتیم و مدلی تولید کردیم که با مدیریت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: امروز کشورهای دیگر از این مدل پیروی می‌کنند؛ چنانچه بکارگیری این الگو باعث نجات سوریه و عراق شد، و لبنان با همین الگو به پیروزی رسید؛ بنا بر این باید در مجامع علمی روی این موضوع بحث شود.

سردار کارگر اضافه کرد: نخستین بار امام خمینی(ره) از لفظ دفاع مقدس استفاده و تاکید کرد که دفاع مقدس در گذشته نمی‌ماند. الان شور و شوق مردم را در رویارویی با مدافعان حرم می‌بینیم و این در جواب به آنانی است که می‌گویند مردم از جنگ و شهادت خسته‌اند. این را مرهون فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز کشورهای دنیا با ما بر سر میز مذاکره می‌نشینند، نتیجه دفاع مقدس است. در دفاع مقدس فرهنگ مقاومت به‌کار گرفته شد، اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم و امروز ابعاد و روش‌های متفاوتی از آن را می‌بینیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همه ابعاد قابل بررسی است، گفت: امروز جوانان ما از جوانان انقلاب و دفاع مقدس جلوتر هستند.

وی راهیان نور را ظرفیتی عظیم دانست و با بیان اینکه بیش از 70 درصد زائران برای نخستین بار به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند، افزود: از جمله دغدغه‌های ما مسئله فرهنگی راهیان نور بود؛ چرا که عقیده داریم راهیان نور در جهان اسلام بعد از اربعین بزرگترین همایش است؛ اگرچه شکل حرکتش فرق می‌کند؛ اما یک کار بزرگ فرهنگی است.

سردار کارگر ادامه داد: یکی از مطالبات این بود که در موضوع فرهنگی باید قرارگاه ایجاد شود؛ از این رو در جلسه اعضا تصویب شد که وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت، هماهنگی و نظارت بر جریان فرهنگی راهیان نور کشور برعهده این قرارگاه فرهنگی قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین هم در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما را امداد غیبی شهدا حفظ می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی افزود: ایمان اسلامی مردم ایران تنها با ترویج فرهنگ شهادت حفظ می شود.

وی با اشاره به انتصاب خود به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور تصریح کرد: این انتصاب و مسئولیت را افتخار می‌دانم و به دنبال فرماندهی نیسیتم و خود را خادم و نوکر زائران و مردم می‌دانم.

تویسرکانی با توجه به ظرفیت معنوی کاروان های راهیان نور تصریح کرد: فرصتی که راهیان نور برای ما ایجاد می کند، می تواند نقشه راه مقام معظم رهبری را محقق کرده و یکی از بهترین فرصت ها برای حفظ ایمان اسلامی مردم باشد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان این مطلب که شهدا زنده هستند، گفت: شهدا حاضر و ناظر بر کار های ما هستند و امور کشور به دست آنها مدیریت و تدبیر می شود و اگر مدیریت آنها نبود همه چیز از بین رفته بود.

وی در ادامه بیان کرد: شهدا بر ما حق بسیاری دارند و بیشتر از ما برای این انقلاب کار می کنند و معتقد هستم تنها راه حفظ ایمان اسلامی مردم، انتشار و ترویج فرهنگ شهداست.

در پایان این مراسم حکم فرماندهی قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور از سوی سردار سرتیپ دکتر بهمن کارگر رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی اهدا شد.

در این مراسم سردارعلی فضلی و سردار نادر ادیبی رئیس، جانشین و دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو این ستاد حضور داشتند. حجت الاسلام تویسرکانی به عنوان فرمانده قرارگاه راهیان نور معرفی شد.

حجت الاسلام تویسرکانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین است که پس از این فرماندهی قرارگاه فرهنگی راهیان نور را نیز عهده دار خواهد بود.

کد خبر 337195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha