همشهری آنلاین: آژانس پلیس ژاپن روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۲۳ هزار مامور پلیس امنیت اجلاس سران «جی هفت» را بر عهده خواهند داشت.

۲۳ هزار پلیس امنیت اجلاس سران گروه ۷ را بر عهده گرفتند

به گزارش ایرنا، این اجلاس با حضور سران کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، ‌ایتالیا و فرانسه روزهای 26 و 27 می (6 و 7 خرداد) در منطقه «میه» در مرکز ژاپن برگزار می شود.

همزمان این آژانس با انتشار بیانیه ای آورده است که فقط نزدیک به چهار هزار و 600 پلیس نیز مامور حفاظت از امنیت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هستند که قرار است سفر تاریخی به هیروشیما داشته باشد.

اجلاس سران گروه 7 طبق اعلام دولت ژاپن در جزیره «کاشی کوجیما» در جنوب منطقه «میه» برگزار خواهد شد و هزاران مامور پلیس در فرودگاه «چوبو» این کشور مستقر خواهند شد که محل ورود بسیاری از مسئولان و رهبران کشورها برای شرکت در اجلاس است.

دولت ژاپن گشت های ساحلی خود را در این منطقه جزیره ای برای حراست از امنیت اجلاس و جلوگیری از هر اقدام تروریستی بیش از پیش فعال کرده است.

از سوی دیگر دهها تیم ویژه پلیس و گروه هایی که بازرسی های هوایی با پهپاد را بر عهده دارند به اقصی نقاط کشور از جمله هیروشیما اعزام شده اند.

«ژاپن تودی» نشریه چینی امروز نوشت که پلیس با توجه به حملات اخیر تروریستی در پاریس و بروکسل تیم های امنیتی در ورزشگاه ها و سالن های نمایش مستقر خواهد کرد.

ژاپن در اجلاس های قبلی سران گروه هفت در سال های 2000 و 2008 میلادی بیش از 20 هزار پلیس را مامور حفاظت از امنیت نشست کرده بود.

انتظار می رود، به جز سران کشورهای گروه هفت، مقام های ارشد اتحادیه اروپا هم در این اجلاس شرکت کنند.

کد خبر 334426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha