همشهری آنلاین: حدود ۹۰ هزار تن هنوز در پناهگاه‌ها در کوماموتو و مناطق همجوار آن در جنوب غربی ژاپن بسر می‌برند. بعضی از آنها منازل خود را در این فاجعه از دست داده‌اند. دیگران نیز نگران پس لرزه‌های بیشتری هستند که طی یک هفته این مناطق را لرزانده است.

این زلزله زدگان در تاسیسات عمومی، خودروهای خود و چادرها بسر می‌برند. غذاهای حاضری و آب اشامیدنی به آنها داده می‌شود.

استانداری کوماموتو ژاپن می‌گوید که در این استان تا کنون حدود پنج هزار باب منزل و ساختمان ویران شده و یا خسارت دیده‌اند. مقامات ظن آن دارند که احتمال دارد چهار هزار ساختمان دیگر نیز آسیب دیده باشند.

روز پنجشنبه بیش از ده‌ها پس لرزه استان‌های کوماموتو و اویتا را لرزاند که بدین ترتیب تعداد پس لرزه‌ها در این منطقه را طی هفته گذشته به بیش از ۷۹۰ لرزه رساند.

مقامات می‌گویند که این لرزش‌ها باعث کشته شدن ۴۸ تن و جان باختن ۱۰ تن دیگر در میان کسانی که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند، شده است. بیش از یکهزار تن نیز مجروح شده‌اند. امدادگران در حال جستجو برای یافتن دو مفقودالاثر هستند.

سازمان هواشناسی ژاپن از مردم می‌خواهد نسبت به احتمال بروز زمین لرزه‌های قوی در این منطقه و همچنین رانش زمین در دامنه تپه‌ها که بخاطر لرزه‌ها و ریزش باران سست شده است، مراقب باشند.

کد خبر 331373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha