سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم منطقه اوکیناوای ژاپن در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور و رفتار غیراخلاقی در پیش گرفته شده توسط آنان، دست به اعتراض و راهپیمایی گسترده زدند.

ژاپن

به گزارش ایرنا، این چندمین بار در طول چند ماه گذشته است که مردم ژاپن با اعتراضات خیابانی بزرگ خود، سیاست‌ها و اقدامات واشنگتن را مورد انتقاد قرار می دهند.

معترضان همچنین از روز گذشته (دوشنبه) در مقابل ساختمان جدید نظامی آمریکا در اوکیناوا اجتماع کرده و خواستار محاکمه جدی نظامیان آمریکایی شده‌اند که مرتکب اقدامات غیراخلاقی می‌شوند.

تازه‌ترین گزارش ها حاکی است که بار دیگر یک سرباز آمریکایی در این منطقه مرتکب رفتار غیراخلاقی شده و این موضوع تکراری خشم مردم را به دنبال داشته است.

گزارش‌ها حاکی است که شمار تظاهرکنندگان از مرز 2 هزار و 500 نفر گذشته و مرکز آن نیز ساختمان جدید نظامی آمریکا موسوم به «شوآب» در منطقه «ناگو» در اوکیناوا بوده است.

تارنمای «ژاپن تودی» نیز در گزارشی اعلام کرد که تظاهرکنندگان خشمگین از حضور نظامیان آمریکایی در کشور خود ابراز نگرانی کرده و تاکید دارند، تا زمانی که این پایگاه برقرار باشد و آنها در ژاپن باشند، چنین اتفاقاتی بار دیگر رخ می دهد.

آنان همچنین با زیر سئوال بردن سیاست های دولت توکیو، اعلام کردند: آمریکایی ها تا چه زمانی می بایست در منطقه حضور داشته و در ژاپن پایگاه داشته باشند.

کد خبر 328647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha