چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج پژوهشی که در British Psychological Society به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که چای نعنا و رزماری برای بهبود حافظه مفید است.

تقویت حافظه با چای نعنا و رزماری

 

چای نعنا

رابطه‌تان با انواع چای‌ها و دمنوش‌ها چگونه است؟ آیا خودتان را فقط به نوشیدن چای و قهوه محدود کرده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید که چای‌ها و دمنوش‌های دیگر نیز برای سلامتی‌تان مفید هستند، به خصوص اگر به بهبود عملکرد حافظه‌تان فکر می‌کنید. برای تقویت حافظه‌تان چای نعنایی درست کنید و به آن رزماری بزنید.

نتایج پژوهشی که در British Psychological Society به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که چای نعنا و رزماری برای بهبود حافظه مفید است.

محققان دانشگاه نورتومبریای انگلیس روی 180 شرکت کننده، بررسی‌هایی انجام دادند. آن‌ها به گروهی از شرکت کننده‌ها، چای نعنایی به گروهی دیگر چای بابونه و به گروه آخر آب گرم دادند.

شرکت کننده‌های این پژوهش قبل از مصرف نوشیدنی‌ها به پرسشنامه‌هایی جواب دادند. بعد از 20 دقیقه از مصرف نوشیدنی‌ها حافظه‌ی افراد و عملکرد ذهنی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

  • حافظه با مصرف چای نعنا و عطر رزماری تحریک می‌شود

محققان متوجه شدند که چای نعنایی به طور چشمگیری باعث بهبود عملکرد حافظه‌ی طولانی مدت و قدرت تمرکز می‌شود. حال این که این اتفاق در افرادی که چای بابونه یا آب خورده بودند مشاهده نشد.

چای بابونه در مقایسه با چای نعنایی و آب باعث کند شدن حافظه و کاهش سرعت عمل آن می‌شود.

در واقع محققان به طور علمی تأثیر محرکی نعنا فلفلی و اثرات آرامش بخشی بابونه را به اثبات رساندند.

محققان همچنین اثرات روغن رزماری را روی حافظه ی افراد بالای 65 سال مورد بررسی قرار داده و مشاهده کردند که عطر رزماری باعث بهبود حافظه این افراد می‌شود. به طوری که بهتر می‌توانند کارهای روزمره را به خاطر داشته و در ذهنشان مرور کنند.

در واقع نتایج این بررسی نشان داد که عطر عصاره ی روغن رزماری می‌تواند باعث بهبود عملکرد ذهنی افراد بزرگسالی که از وضعیت سلامت خوبی برخوردار هستند شود.

برای نخستین بار است که تأثیر این گیاهان در سلامت افراد بالای 65 سال اثبات شده است.

منبع:‌تبيان

کد خبر 333528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha