همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اسانس روغن رزماری به شکل قابل توجهی موجب تقویت حافظه کاری در کودکان می‌شود.

تقویت حافظه کودکان با روغن رزماری

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه نورث آمبریا بریتانیا عنوان می‌کنند اگر فرزندتان برای به خاطرسپردن و حفظ کردن برخی دروس با مشکل مواجه است او را در معرض عطر اسانس رزماری قرار دهید، چراکه این اسانس به شکل قابل توجهی موجب افزایش حافظه کاری در کودکان می‌شود.

مارک ماس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که حافظه کاری ضعیف با عملکرد ضعیف تحصیلی همراه است و این یافته‌ها راه حل مقرون بصرفه و ساده‌ای برای بهبود عملکرد تحصیلی کودکان خواهد بود.»

در تحقیقات قبلی مشخص شده بود که عطر اسانس رزماری می‌تواند موجب بهبود شناخت در افراد بزرگسال سالم شود.

در این مطالعه در مجموع ۴۰ کودک ۱۰ تا ۱۱ سال شرکت داشتند. نیمی از این کودکان به طورتصادفی در یک اتاقی که به مدت ۱۰ دقیقه عطر رزماری در آن منتشر شده بود قرار گرفته شدند و نیم دیگر به اتاقی بدون بو رفتند. سپس این کودکان در امتحان کلاسی در مورد مهارت‌های مختلف فکری شرکت کردند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان اتاق حاوی عطر رزماری در مقایسه با کودکان اتاق دیگر، نمرات بسیار بالاتری کسب کردند. به گفته محققان، اختلاف نمره این دو گروه کودکان در آزمون مربوط به یادآوری کلمات به مراتب بیشتر بود.

ماس در این باره می‌گوید: «احتمالا عطر رزماری بر فعالیت الکتریکی مغز تاثیر گذاشته یا اینکه دارای ترکیبات فعال دارویی است که به هنگام قرارگیری افراد در مقابل آن قابل جذب هستند.»

کد خبر 372896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha