همشهری آنلاین: نخستین کنسرت تکنوازی که ششم شهریور در سرسرای کاخ نیاوران برگزار شد، بااستقبال حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده نامی تار و سه تار روبرو شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علیزاده که برای دیدن اجرای یار دیرینش علی اکبر شکارچی به این برنامه آمده بود ، با ابراز خوشحالی از برگزاری کنسرت‌های تکنوازی که در آن یک چهره نامی و چند نوازنده جوان بااستعداد به اجرای برنامه می پردازند آنرا گامی در جهت شناساندن نسل تازه نوازندگان سازهای سنتی ایران دانست.

علیزاده دراین برنامه برای لحظاتی به روی صحنه رفت و به ذکر خاطره ای ازشهریور ماه سال 57 پرداخت.
وی که معتقد بود این خاطره از تکنوازی شکارچی چیزی کم ندارد گفت: شهریور سال 57 بود و ما به دلیل کشتاری که رژیم پهلوی از افراد بیگناه کرده بود همگی به اتفاق آقای سایه از رادیو و تلویزیون استعفا دادیم. همزمان در منزل یکی از دوستان تمرین یکی از کارهای مربوط به ابتدای انقلاب را انجام می دادیم و آقای شکارچی هم در گروه ما بود و کمانچه هم در کار بسیار نقش داشت. اگرچه آقای شکارچی فردی منظم بود، اما آن روز نیامد و من بسیار آزرده خاطر شدم که وی چرا ما را قال گذاشته است. یک ساعتی گذشت که دیدیم آقای شکارچی با تنی خون آلود به داخل آمد. از وی ماجرا را پرسیدیم گفت: یکی از شهروندان در تظاهرات زخمی شده بود که بین آمدن به موقع در سر تمرین و رساندنش به بیمارستان دومی را نتخاب کردم.

به گزارش همشهری آنلاین قرار است کنسرت‌های تکنوازی در هفته های آتی نیز با اجرای اردشیر کامکار ، پشنگ کامکار و برخی دیگر از نوازندگان نسل نو موسیقی ایران ادامه یابد. 

کد خبر 3332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز