همشهری آنلاین : توافقات نهایی اجرای سمفونی انرژی صلح آمیز هسته ای فردا با حضور لوریس چکناوریان در دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد .

لوریس چکناوریان ، رهبر ارکستر سمفونیک و آهنگساز ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: ما فردا به اتفاق آقای بهزاد عبدی که آهنگسازی این اثر را برعهده دارند، درباره زمان اجرا و نیز چگونگی این اجرا مذاکراتی را خواهیم داشت که امیدوارم به نتیجه مثبت و نهایی برسد .

چکناوریان درباره زمان احتمالی اجرای این اثر گفت: پیش بینی های اولیه این است که این اجرا در هفته اول شهریور ، که به نام هفته دولت نام گزاری شده است ، به صحنه برود ، اما تاریخ دیگری که اعلام شده مهرماه است .

وی درباره نحوه اجرای این اثر و چگونگی استفاده از نوازندگان گفت : سعی خواهد شد ازتمامی ظرفیتهای نوازندگان ایرانی ارکستر سمفونیک بهره ببریم .

چکناوریان ، چندی قبل نیز با استفاده از نوازندگانی از اکراین ، 5 شب متوالی در تالار بزرگ کشور به اجرای برنامه ای درباره صلح پرداخت که انتقاد برخی از  اهالی موسیقی را برانگیخت.

 برخی از منتقدین این برنامه معتقد بودند که با توجه به اینکه مباحثی چون صلح آمیز بودن رفتارهای جمهوری اسلامی را تنها نوازندگان ایرانی درمی یابند ، لذا بهتر است که به جای استفاده از نوازندگان خارجی در این گونه برنامه ها از نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران استفاده شود.

کد خبر 937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز