یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بعد از ساعت هفت شب شنبه یازدهم اردیبهشت وضع مرکز بغداد به حالت عادی بازگشت و حرکت خودروها در سطح شهر عادی شد.

فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق از رؤسای قواي سه گانه و رهبران سیاسی این کشور خواست تا امروز یکشنبه دوازدهم ارديبهشت برای بررسی یورش هواداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به مقر پارلمان و اجرای اصلاحات و بررسی راه‌های اجرای فوری اصلاحات يك نشست فوری برگزار کنند.

رئيس‌جمهور عراق از تمامی مردم به ویژه تظاهرکنندگان خواست آرامش را حفظ کرده و به قانون پایبند باشند.

او افزود: من از نخست‌وزیر، نمایندگان پارلمان و رهبران فراکسیون‌ها می‌خواهم اصلاحات وزارتی مطلوب و اصلاحات سیاسی، امنیتی و اداری و مبارزه با فساد را اجرا کنند. ما تأکید می‌کنیم که از بین بردن نظام سهمیه‌بندی حزبی و طایفه‌ای مساله مهمی است که نباید آن را به تأخیر انداخت.

از سوي ديگر،به گزارش رويترز،حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اوضاع امنیتی در بغداد تحت کنترل است و از معترضان خواست تا منطقه خضراء را ترک کنند.

العبادي بر اجرای اصلاحات تاکید کرد اما گفت که با شیوه‌های غیر دموکراتیک این امر شدني نيست.

پس از آن‌كه عصر ديروز شنبه يازدهم ارديبهشت طرفداران مقتدي صدر،رهبر جريان صدر به درخواست او به خيابان‌هاي بغداد آمدند و برخي از آنها به ساختمان مجلس اين كشور حمله كرده و در آنجا تحصن كردند؛ سلیم الجبوری ، رئیس مجلس نمایندگان عراق از مقتدی صدر خواست معترضان را از ساختمان پارلمان خارج کند.

سليم الجبوري درباره فروپاشی دولت هشدار داد.

نیروهای امنیتی عراق پست های بازرسی در اطراف منطقه سبز را رها کرده و آن را به هواداران مقتدا صدر سپرده بودند. از ساعت پنج عصر به بعد تمامی ورودی های بغداد بسته شد و ارتش فقط اجازه خروج مي‌اد و کسی نمی توانست وارد بغداد شود.

کد خبر 332382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha