دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: داعش همه پل های شهر الرمادی عراق را برای جلوگیری از پیشروی ارتش این کشور ویران کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم ،سکنه شهر الرمادی مرکز استان الانبار با بحران انسانی شدیدی به ویژه در مسئله حمل و نقل روبرو هستند. داعش بیشتر پل‌ها و جاده‌های الرمادی را در خلال عملیات ارتش عراق برای آزادسازی این شهر نابود کرد تا نیروهای عراقی نتوانند وارد این شهر شوند.

سلام الشیخ، خبرنگار این شبکه در الرمادی در گزارشی در این زمینه افزود:در پی عملیات نظامی در استان الانبار بیش از 80 پل هدف حمله قرار گرفت و داعش بیشترین حمله‌ها را علیه این پل‌ها داشته است تا در پیشروی نیروهای امنیتی عراق به سوی شهر الرمادی در خلال عملیات آزادسازی این شهر مانع ایجاد کند.

ویران شدن این پل ها تاثیر بدی بر زندگی شهروندان عراقی در داخل و خارج از این شهر داشته است. ویرانگری‌های گسترده در شهر الرمادی اجازه نمی‌دهد آوارگان عراقی به این شهر فاجعه زده بازگردند. نابودی پل های الرمادی خطوط ارتباطی را میان بخش های مختلف این شهر و شهرهای اطراف قطع کرده است.

يك شهروند عراقی گفت: پس از ورود داعش به استان الانبار بیش از 80 پل نابود شده که هفت پل از پل‌های اصلی این استان بوده و نابودی این پل ها تاثیر بدی بر اقتصاد این استان داشته است. شکر خدا نیروهای امنیتی عراق توانستند پل های شناوری را با سرعت احداث کنند و سریع‌تر از آن چیزی که داعش پیش بینی کرده‌بود مناطق الانبار آزاد شد.

خبرنگار این شبکه افزود: شهر الرمادی هفت ماه در سیطره عناصر مسلح داعش قرار داشت و ویرانگری‌های گسترده این گروه، چهره این شهر را تغییر داده است. الرمادی که در کرانه رودخانه فرات واقع بوده با پل‌های نابود شده به یک ویرانه تبدیل شده است و به نظر نمی‌رسد دولت عراق با شرایط اقتصادی بد و کسری بودجه شدید بتواند این پل‌ها را بازسازی کند.

کد خبر 332521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha