همشهری آنلاین: پیونگ یانگ بلافاصله پس از آن که ارتش آمریکا اعلام کرد آزمایش رهگیری موشک قاره پیما را با موفقیت انجام داده، واکنش نشان داد

کره شمالی این عمل را اقدامی تحریک آمیز از جانب آمریکا و یک تهدید جنگی قلمداد کرد.
اشپیگل‌ آنلاین از لس‌ آنجلس گزارش داد، نیروهای مسلح آمریکا اعلام کردند آزمایش سیستم رهگیر موشک را با موفقیت به انجام رسانده‌اند و یک موشک رهگیر توانسته است یک موشک قاره‌پیما را در اقیانوس آرام نابود کند.
هنری اوبرینگ، از سخنگوهای این آزمایش موشکی اعلام کرد که این آزمایش "کاملا موفقیت آمیز بود". با این حال منتقدان گفتند که این آزمایش با شرایط واقعی فاصله زیادی دارد. آمریکا از سال 1983 برای ایجاد سیستم دفاع موشکی بیش از 100 میلیارد دلار هزینه کرده است.
دولت پیونگ یانگ اقدام اخیر دولت آمریکا و این آزمایش را نشانه‌ای از تلاش آمریکا برای تشدید اوضاع و تهدید به جنگ قلمداد کرد.

در بیانیه‌ای که کمیته اتحاد مجدد سرزمین پدری کره شمالی منتشر کرد، آمده است: هدف از این آزمایش موشکی حمله به ما و رهگیری موشک‌های‌مان بوده است.
کره شمالی همچنین اعلام کرد که به دلیل این آزمایش موشکی حیطه دفاعی را گسترش خواهد داد. به نظر می‌رسد این اعلام پیونگ یانگ ناظر بر برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور باشد.
آزمایش دفاع موشکی اخیر آمریکا اولین آزمایشی است که این کشور پس از آزمایش موشکی کره شمالی انجام داده است.

پیونگ‌یانگ اوایل ماه ژوئیه گذشته شش موشک میان برد و یک موشک دوبرد را شلیک کرد. این موشک‌ها در دریا منفجر شدند، اما کارشناسان آمریکا اعلام کردند که برد موشک‌های کره شمالی به غرب آمریکا می‌رسد.
کره شمالی همچنین آمریکا را متهم کرده است که این کشور با رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی قصد دارد جنگ راه بیندازد.

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که یک روز پیش از انجام آزمایش موشکی آمریکا پایان یافت، از نظر کره شمالی یک اعلام جنگ تلقی می‌شد. در این رزمایش 10 روزه، حدود 9000 سرباز آمریکایی و تعدادی از سربازان کره جنوبی که آمارشان اعلام نشد، حضور داشتند.

کد خبر 3318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز