همشهری آنلاین: کره جنوبی پنج‌شنبه 4 اکتبر (12 مهر) اظهار امیدواری کرد که رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل با دیدن مجموعه‌ بزرگ فیلم‌هایی که در اجلاس سران دو کره به او هدیه شد، با فرهنگ کره جنوبی آشنا شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه روی مو - هیون، رئیس جمهور کره جنوبی، دومین رهبر کره  جنوبی که تا به حال از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی دیدار کرده است، در این دیدار 150 دی‌ودی از فیلم‌های کره جنوبی را به کیم‌ جونگ ایل که از علاقه‌مندان به سینما است، هدیه کرد.

سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی در سئول به خبرنگاران گفت: " این هدیه‌ها برای کمک به رهبران کره شمالی در درک فرهنگ جنوب انتخاب شده بود."

از جمله این دی‌وی‌دی‌ها سریال تلویزیونی "سونات زمستانی" ‌است، یک سریال اشک‌انگیز که هنرپیشه مرد مشهور کره، بائه یونگ- جون در آن بازی می‌کند.

بائه یونگ جون

بائه 35 ساله که به خصوص در ژاپن محبوبیت دارد، توانسته است یک تنه تصویر کره‌ای‌ها در ژاپن بهبود بخشد که به طور تاریخی در این کشور با تبعیض رو به رو بوده‌اند. ژاپن و کره شمالی نیز روابطی بحرانی دارند.

پیانیست چهارانگشتی کره‌ای- لی هی-آه

از جمله فیلم‌ها در این مجموعه، فیلم مستندی درباره لی هی- آه یک زن اهل کره جنوبی است که با وجود آنکه در هر دست تنها دو انگشت داشت، توانست پیانیست شود.

کد خبر 33159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز