همشهری آنلاین: طرفداران لی‌یونگ-آئه، بازیگر نقش یانگوم در سریال جواهری در قصر، به مردم عادی خلاصه نمی‌شوند - او یک طرفدار سیاسی هم دارد: کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی.

به گزارش خبرگزاری فرانسه قرار است کیم جونگ ایل در اجلاس آینده رهبران دو کره دی‌وی دی سریال‌‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی لی یونگ آئه را به عنوان هدیه دریافت کند.

جواهری در قصر

روزنامه جونگ‌آنگ در کره جنوبی به نقل از یک مقام نام ‌برده‌نشده این کشور می‌نویسد:‌ "رئیس کیم به برنامه‌های تلویزیون کره جنوبی علاقمند است و در میان آنها از همه بیشتر به فیلم‌های لی یونگ آئه را دوست دارد."

این مقام افزود:‌" دی‌وی‌دی‌های فیلم‌های کره جنوبی از جمله فیلم‌های لی یونگ آئه جزو هدایایی است که در اجلاس روسای جمهور دو کره به کیم جونگ ایل داده خواهد شد."

لی یونگ-آئه در نمایی از فیلم "جی‌اس‌ای

لی یونگ آئه 36 ساله ستاره سریال تلویزیونی "دائه جانگ جئوم" (جواهری در قصر) بود، سریالی که در ظهور "موج کره‌ای"، اوج‌گیری فرهنگ پاپ کره جنوبی در منطقه نقش اصلی را داشت.

لی یونگ- آئه در مراسم دریافت مدال لیاقت فرهنگ کره جنوبی در سوم سپتامبر 2007

مقامات کره جنوبی در  ملاقات کیم جونگ ایل در دوم تا چهارم اکتبر امسال بارئیس جمهور کره جنوبی، رو مو-هیون، در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی، همچنین یک سیستم پیشرفته سینمای خانگی و پخش دی‌وی‌دی به او هدیه می‌دهند.

پوستر فیلم بانوی انتقام با بازی لی یونگ آ ئه

کیم جونگ ایل یک فیلم‌باز تمام‌عیار است و گفته می‌شود که مجموعه‌ای خصوصی از 20000 فیلم دارد و  تهیه چندین فیلم عمدتا درباره قهرمانان انقلابی کره شمالی را شخصا به عهده داشته است.

اشتغال خاطر او به سینما آنقدر شدید است که بر اساس گزارش‌ها  در سال 1978 دستور داد ماموران کره شمالی یک کارگردان مشهور کره جنوبی، شین سانگ –اوک و  هنرپیشه و همسر سابق او،  چه اون هویی، را بدزدند.

این زوج هشت سال در این کشور کمونیستی باقی ماندند و به ساختن فیلم‌های تبلیغاتی برای دولت پرداختند. آنها در سال 1986 از کره شمالی گریختند و خاطرات دوران اسارت‌شان را منتشر کردند.

در ماه جولای امسال کره شمالی دستور بستن کافه‌های کارائوکه، محل‌های نمایش فیلم‌های ویدئویی، کافه‌های اینترنتی و محل‌های بازی‌‌های کامپیوتری آنلاین را به عنوان بخشی از مبارزه با فرهنگ پاپ کره جنوبی صادر کرد.

به ادعای فراریان از کره شمالی فیلم‌ها و ترانه‌های مردم‌پسند کره جنوبی در این کشور منزوی کمونیستی محبوبیت بسیاری دارد.

نوارهای ویدئویی و سی‌دی‌های فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، و موسیقی‌های کره جنوبی  از طریق شمال شرق چین به کره شمالی قاچاق می‌شود.

کد خبر 32723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز