پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری امارات : جدول اکران و فروش فیلم‌های سینمای جهان، در فصل پر هیاهوی فیلم‌های بزرگ، هر روز فیلم جدیدی را در صدر می‌بیند و فیلم‌های پر فروش در کمتر از یک هفته جایشان را به فیلم دیگری می‌دهند که رقم دلارشان همه را شگفت زده می‌کند.

تا چند روز گذشته صدر جدول اکران در اختیار فیلمی کمدی بود که با حضور بازیگران مشهورش توانسته بود توجه‌ها را به خود جلب کند.

اما این فیلم در 3 روز گذشته مغلوب یک فیلم ترسناک به نام 30 روز شب شده است که فروش بسیار بالایی داشته است.

فصل فیلم های جدی

فیلم 30 روز شب، با بازی جاش‌هارتنت در 3 روز اول اکران در بازار آمریکای شمالی با 16 میلیون دلار پرفروشترین فیلم هفته شد و کمدی چرا ازدواج کردم؟ ساخته تایلر پری را به رده دوم جدول فرستاد. چرا ازدواج کردم؟ هفته پیش نیز پرفروش‌ترین فیلم هفته بود.

30 روز شب برای رسیدن به این رده با فیلم‌هایی چون طرح بازی، مایکل کلایتون، رفته، عزیزم، رفته، جواب دندان‌شکن، شب متعلق به ماست، کابوس پیش از کریسمس، اجرا، پسر دلشکسته و آنچه در آتش از دست دادیم رقابت کرد.

آسوشیتدپرس پس از اکران این فیلم اعلام کرد: «موفقیت این فیلم ترسناک در حالی حاصل شد که دیگر فیلم‌های تازه به نمایش درآمده این هفته شروعی نه چندان در خور توجه داشتند.

چه اخبار مربوط به جنگ عراق یا افغانستان باشد، چه اخبار ناگواری که از پاکستان یا میانمار مخابره ‌شود.

چیزی که هست به‌نظر می‌رسد تماشاگران دیگر علاقه‌ای به شنیدن اخبار بد در سالن‌های سینما ندارند، آن هم با فیلم‌هایی که یا درباره ربوده‌شدن یک کودک هستند، یا شکنجه یا اعتیاد به هروئین.

به گفته پل درگارابدیان، رئیس مؤسسه مدیا بای نامبر که آمار فروش فیلم‌ها را پی می‌گیرد: پاییز، فصل فیلم‌های جدی است و به‌نظر می‌رسد تماشاگران به نوعی در برابر این نوع فیلم‌ها مقاومت نشان می‌دهند. تماشاگران هراس یا سختی‌ها را در زندگی خود می‌یابند، نه در فیلم‌ها.

30 روز شب

30 روز شب را دیوید اسلید بریتانیایی کارگردانی کرده و فیلمنامه آن را استیو نایلز و استوارت بیتی نوشته است.

البته این 2 فیلمنامه را براساس کمیک بوکی به همین نام نوشته‌اند. این کمیک استریپ اثر تقریبا فراموش شده‌ای از آلن مور بود. به جز جاش‌هارتنت، ملیسا جرج، و بن فاستر هم در این فیلم بازی می‌کنند.

30 روز شب در کمپانی کلمبیا پیکچرز تولید شده و محصول مشترک آمریکا و نیوزیلند است  با بودجه‌ای 50 میلیون دلاری. و اما داستان این فیلم  درباره گروهی از خون‌آشامان آلاسکاست که وقتی خورشید برای 30 روز غروب می‌کند از مخفیگاه خود بیرون می‌زنند.

در این بین یک تیم پلیس زن و شوهر با بازی ملیسا جرج و جاش‌هارتنت در نقش رهبر این گروه آلاسکایی به مقابله با خون‌آشامان حریص برمی‌خیزند و می‌کوشند شهر را از حمله آنها در امان نگه دارند.

فیلمبرداری این فیلم 70 روز در بخش‌های مختلف نیوزیلند انجام شد.از حاشیه‌های این فیلم هم بدانید که به گفته دیوید اسلید، قرار بود «سام ریمی» کارگردان معروف، این فیلم را کارگردانی کند.

اما در آن زمان نگارش فیلمنامه 30 روز شب در مراحل اولیه قرار داشت و پس از پایان نگارش فیلمنامه، ریمی ترجیح داد که به‌عنوان تهیه‌کننده با این طرح همکاری کند.

 به‌نظر می‌رسد تجربه جدید تریلر  ترسناک اسلید و جاش‌هارتنت بتواند در گیشه بیش از این هم موفق باشد.

ضمن اینکه منتقدان هم به این فیلم روی خوش نشان داده‌اند و از 100 امتیاز 53 امتیاز به آن داده‌اند که این رقم برای یک فیلم ترسناک امتیاز بدی نیست.

به‌خصوص اینکه فیلم‌هایی که براساس کمیک استریپ‌ها ساخته شده بودند، امسال با اقبال مواجه شدند.

 2 آبان 86

کد خبر 34907

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز