مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مالکان خاطی باغات تهران در کمیسیون ماده ۷محاکمه می‌شوند، گفت: اگر درختی در باغی تعمدا قطع شده باشد، مالک به دادگاه فرستاده شده و در نهایت فرد خاطی به ۶‌ماه تا ۳سال حبس محکوم خواهد شد.

مجتبي عبداللهي‌ ‌گفت: زماني كه مالكي در باغي كه بالاي 2هزار مترمربع است و قصد ساخت‌وساز دارد، پرونده‌اش به سازمان بوستان‌ها و براي كميسيون ماده 7فرستاده مي‌شود. وي از درخواست اعمال تبصره يك ماده 6براي بيش از 65باغ در شهر تهران از دستگاه قضايي خبر داد و گفت: قوه قضاييه مي‌تواند پس از بررسي ميزان تخريب باغ،حكم تملك و تصرف باغ به نفع مردم را صادر كند. وي به‌عنوان نماينده شهردار تهران در كميسيون ماده 7 افزود:

در كميسيون كارشناسان به ملك مورد نظر مراجعه مي‌كنند و اگر درختي در باغي تعمدا قطع شده باشد، مالك به دادگاه فرستاده شده و در نهايت فرد خاطي به 6‌ماه تا 3سال حبس محكوم خواهد شد. همچنين بايد به اندازه دوبرابر بن درخت، درخت غرس كرده يا بكارد. در بند دوم نيز مالك خاطي سه‌برابر بن درخت جريمه مي‌شود و در برخي موارد كه باغ بسيار تخريب شده‌، تمامي بندها اعمال مي‌شود. همچنين علي‌محمد مختاري مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران از ارائه طرح شناسنامه‌دار شدن باغات تا اواسط ارديبهشت به شورا خبر داد.

کد خبر 331422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha