مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

تلاش برای تأمین خدمات رفاهی مختلف در شهر آفتاب ادامه دارد. هم‌اکنون تمامی فضاهای نمایشگاهی شهر آفتاب در حال تجهیز هستند و کار راه‌های دسترسی مجموعه نیز مراحل آخر را می‌گذراند.

شهر آفتاب

از طرفي مديريت شهري تهران پيش‌بيني كرده است كه بيش از 2ميليون نفر از بيست و نهمين نمايشگاه كتاب تهران بازديد كنند. از اين‌رو معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفته است كه زيرساخت‌هاي لازم براي تأمين امكانات و خدمات رفاهي براي مردم و خانواده‌هاي‌شان فراهم شده‌است.

مجتبي عبداللهي كه در اجتماع دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران كه براي بازديد از شهر آفتاب به اين مجموعه رفته‌بودند سخن مي‌گفت، اظهار داشت: نگاه تيزبينانه، كارشناسي، علمي و هنري شما سرمايه مديريت شهري محسوب مي‌شود به اين جهت كه افق ديد شما وسيع و گسترده است و‌ نظرات دقيق و متقني در مباحث و موضوعات مختلف داريد و قطعا با برنامه‌ريزي‌هاي صحيح از آنها استفاده خواهيم كرد. به گفته وي، نمايشگاه شهر آفتاب 5برابر نمايشگاه فعلي وسعت دارد كه در 3فاز طراحي و اجرا خواهد شد.

وي با اعلام اين خبر كه نمايشگاه شهر آفتاب همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب تهران افتتاح خواهد شد، تصريح كرد: متروي شهر آفتاب نيز به‌زودي افتتاح و پس از آن گام‌هاي بعدي در اين پروژه اجرايي خواهد شد. عبداللهي در ادامه با بيان اينكه اين نمايشگاه جزو معدود نمايشگاه‌هايي است كه 20درصد سطح اشغال دارد و 80درصد آن شامل خيابان، فضاي سبز و فضاهاي جانبي است، خاطرنشان كرد: طراحي‌هاي اين مجموعه سنتي و منطبق با طراحي‌هاي ايراني - اسلامي است. وي به روند برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در اين نمايشگاه اشاره داشت و گفت: پس از برگزاري نمايشگاه كتاب، نمايشگاه غذا، اتومبيل و صنايع مختلف برگزار خواهدشد، ضمن اينكه برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي برگزاري نمايشگاه مختلف در اين محل انجام خواهد شد.

  • تأمين خدمات مناسب

بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 14تا 25 ارديبهشت‌ماه به‌مدت 10روز ميزبان بازديدكنندگان است و مديريت شهري پيش‌بيني كرده‌است كه اين نمايشگاه قريب به 2ميليون نفر بازديد‌كننده داشته باشد.معاون شهردار تهران با بيان اينكه تمامي امكانات رفاهي براي بازديدكنندگان و خانواده‌ها فراهم شده است تا بهترين خدمات به آنان ارائه شود، افزود: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي حضور و استقرار بازديدكنندگاني كه از استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف به تهران مي‌آيند،

فراهم شده است. وي خطاب به دانشجويان گفت: با همكاري شهرياران جوان گروه‌هاي مختلف دانشجويي تشكيل دهيد و به ارزيابي عملكرد، نوع خدمات‌دهي، تبليغات و... در موضوعات مختلف ازجمله شهر آفتاب بپردازيد و نقاط قوت و ضعف را به ما اعلام كنيد. عبداللهي در ادامه خاطرنشان كرد: دانشجويان رشته نور و مهندسي طراحي شهري، طرح‌هاي خود را درخصوص آذين‌بندي، نورپردازي‌ها و حذف زوائد بصري‌شهر‌ ارائه دهند تا پس از بررسي و تأييد نهايي يك خيابان و محور براي اجراي آن اختصاص يابد.

  • استفاده از ظرفيت دانشجويان در فرهنگ‌سازي‌ تفكيك زباله

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود بر استفاده از ظرفيت دانشجويان در مباحثي چون تفكيك پسماند، جداسازي زباله‌هاي خشك و ‌تر و فرهنگ‌سازي‌ در اين زمينه‌ها تأكيد كرد و گفت: آمادگي كامل داريم كه از ظرفيت‌هاي دانشجويي در اين موضوعات استفاده كنيم. همچنين در ادامه اين نشست ‌ عبداللهي گفت:

حضور گسترده جوانان و دانشجويان در تعامل و مشاركت با مديريت شهري مورد تأكيد و توجه دكتر قاليباف بوده، هست و خواهد بود. لازم به ذكر است در اين نشست استادان و دانشجويان از اقدام دكتر قاليباف شهردار تهران و مجموعه مديران شهري در احداث نمايشگاه بين‌‌المللي شهر آفتاب در اين مقياس و گستردگي و در راستاي كمك به شهروندان شهر تهران در حل مشكلات و معضلات ترافيكي، آلودگي هوا و صوت و مباحث اجتماعي جهت انتقال نمايشگاه‌ها به بيرون از شهر تهران تقدير و تشكر كردند.

  • نمايشگاه شهر آفتاب پروژه‌اي قرني است

معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران به برنامه‌هاي حوزه اجتماعي شهرداري تهران در ايام برگزاري نمايشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: شهردار تهران مي‌خواهد نمايشگاه كتاب به‌دليل همجواري با آستان مقدس حضرت امام(ره) و شهداي بهشت زهرا تبديل به مجموعه‌اي فرهنگي- خدماتي شود. به گفته ناصر اماني، با اين كار شهرآفتاب در طول سال مورد بازديد علاقه‌مندان قرار گرفته و امكانات و خدمات خانواده‌ها را در خود جاي مي‌دهد تا يك خانواده از لحظه ورود تا خروج از نمايشگاه تمامي نيازمندي‌ها و خدمات خود را در داخل نمايشگاه تأمين كند.

کد خبر 330803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha