همشهری آنلاین: طرف‌های درگیر در یمن از تعویق مذاکرات صلح این کشور که قرار بود روز دوشنبه در کویت برگزار شود، خبر دادند.

مذاکرات صلح یمن به تعویق افتاد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های طرف های یمنی دقایقی پیش خبر تعویق نشست روز چهارشنبه مذاكرات صلح در كویت را اعلام كردند. هنوز جزییات زمان برگزاری این گفت و گوها اعلام نشده است.

یك مقام ارشد حزب كنگره مردمی علی عبدالله صالح به رویترز گفت: اگر آتش بس رعایت نشود، آمدن به كویت هم نتیجه ای نخواهد داشت.

اساعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز درباره تاثیر منفی موارد نقض آتش بسی كه از 11 آوریل (23 فروردین) میان طرف های درگیر در یمن آغاز شده هشدار داده است.

مذاكرات صلح یمن قرار بود امروز با حضور نمایندگان طرف های درگیر از جمله كمیته های مقاومت مردمی (انصارالله) و نیز نمایندگان عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این كشور برگزار شود.

بر اساس گزارش رویترز هنوز هیات های نمایندگی انصارالله و نیز حزب كنگره مردمی یمن عازم كویت نشده اند.

هیات نمایندگان انصار الله با استناد به ادامه موارد نقض آتش بس از سوی ائتلاف عربستان اعلام كردند كه فعلا عازم مذاكرات نمی شوند.

درگیری در یمن بیش از یك سال است كه با مداخله نظامی ائتلاف كشورهای عربی تحت هدایت عربستان به این كشور فقیر تشدید شده است.

بر اساس آمار سازمان ملل، در نتیجه این جنگ بیش از 6 هزار و 400 نفر كشته و 2میلیون و 800 هزار نفر آواره شده اند؛ آمار منابع داخلی و محلی یمن از قربانیان این جنگ ویرانگر به مراتب بیشتر است؛ جنگ در یمن همچنین تنش های منطقه ای را نیز تشدید كرده است.

دوره های قبلی مذاكرات یمن در سوییس نتیجه ای به همراه نداشته است.

کد خبر 331047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha