یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری‌انلاین: در حالی که قرار بود توافق آتش‌بس از نیمه شب یکشنبه ۲۲ فروردین اجرایی شود منابع یمنی از به تأخیر افتادن موعد آتش‌بس در یمن به مدت ۲۴ ساعت خبر دادند.

yemenwar
انصارالله یمن و عربستان به تازگي با توقف تدریجی جنگ توافق کردند. قرار است مذاکرات صلح یمن نیز 30 فروردين(18 آوریل) در کویت برگزار شود.

آتش‌بس در یمن مقدمه‌ای برای مذاکرات صلح است.

عربستان از حدود یک سال پیش حمله‌هاي متجاوزانه‌ای را علیه یمن آغاز کرد و پس از آن‌که در رسیدن به اهداف خود شکست خورد تصمیم گرفت با انصارالله یمن به عنوان یک جنبش تأثیرگذار در این کشور به توافق برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در همین راستا منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در نشستی با اعضای تیم سیاسی و تیم مذاکره کنندگان گفت: هیئت دولت برای صلح و توقف جنگ به مذاکرات کویت خواهد رفت.

او گفت: روند سیاسی و تحقق آرمان‌های ملی که مردم یمن با آن توافق کرده‌اند ازسر گرفته خواهد شد.

همچنین هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از طرف‌های درگیر خواست به آتش‌بس پایبند باشند.

او گفت: صرف‌نظر از نتایج مذاکرات کویت، سازمان ملل و شرکایش برای برآوردن نیازهای انسانی ساکنان یمن با وجود موانع و مشکلات تلاش می‌کنند.

این مسئول سازمان ملل از فرصتی که برای آتش‌بس پیش آمده، ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: چنین توافقی در صورت اجرایی شدن می‌تواند فرصتی برای رها شدن زنان و کودکان یمنی از خشونتی باشد که هر روز ادامه دارد.

کد خبر 330060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha