همشهری‌آنلاین: انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه اخوان‌المسلمین مبنی بر مشارکت این گروه در تظاهراتی که قرار بود جمعه ۲۷ فروردین در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان و به دنبال آن الحاق دو جزیره تیران و صنافیر به این کشور برگزار شود، سبب شد بسیاری از معترضان از شرکت در این تظاهرات خودداری کنند.

muslimbrtherhoodegypt

گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلفی از جمله جنبش جوانان ششم آوریل، سوسیالیست‌های انقلابی و اخوان المسلمین در شبکه اجتماعی فیسبوک برای شرکت در تظاهرات جمعه 27 فروردين دعوت کره بودند اما بیانیه اخوان‌المسلمین و اعلام مشارکت این گروه در تظاهرات موجب خشم تنظیم‌کنندگان اصلی این راهپيمايي شد و آنها این اقدام اخوان را تلاشی برای از بین بردن اصل قضیه و سیاسی کردن آن و سوء استفاده از فعالیت جوانان در راستای اهداف این گروه دانستند.

به این ترتیب با انتشار بیانیه اخوان‌المسلمین اختلاف نظر میان جوانان درباره شرکت در تظاهرات جمعه آغاز شد، به طوری که برخی پیشنهاد دادند از شرکت در تظاهرات خودداری شود و تظاهرات دیگری در تاریخ6 ارديبهشت( 25 ماه جاری میلادی)، سالگرد آزادسازی شبه جزیره سینا برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری بوابه الفجر، این گروه مشارکت اخوان‌المسلمین را دلیل اصلی خودداری طیف گسترده‌ای از جمعیت از حضور در تظاهرات 27 فروردين دانستند.

از سوی دیگر وزارت کشور مصر با تاکید بر آماده‌باش نیروهای امنیتی در قاهره و دیگر استان‌ها برای مقابله با تظاهرات و هشدار به شهروندان درخصوص برگزاری این تظاهرات که آن را غیر قانونی خوانده بود، اعلام کرد:‌ اخوان‌المسلمین فراخوان‌های تحریک‌آمیزی را برای شرکت در این تظاهرات منتشر کرده و به دنبال ایجاد آشوب در کشور است.

این وزارتخانه با تاکید بر احترام به حق آزادی بیان شهروندان، از آنان خواست این فراخوان‌ها را اجابت نکنند.

کد خبر 330679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha