چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

پگاه شفتی: دستاوردهای پوشیدنی فناوری یا اصطلاحاً فناوری‌های پوشیدنی کم‌کم همه‌جا حضور پیدا می‌کنند، روی دست، انگشت، پا و... باور ندارید؟ این شما و این چند تا از بهترین فناوری‌های پوشیدنی جدید.

دوچرخه شماره ۸۲۷

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

عینک های آرنولدی

با این‌که گوگل تقریباً از ادامه‌ی پروژه‌ی «گوگل‌گِلَس» یا «عینک گوگل» دست کشیده، اما نظرسنجی‌ها نشان داده که در سال جدید درخواست کاربران برای داشتن یک عینک هوشمند بیش‌تر می‌شود.

عینک هوشمند خیلی‌ها را یاد فیلم‌های تخیلی مثل «ترمیناتور» (نابودگر) و بازیگر مشهورش «آرنولد شوارتزنگر» می‌اندازد. هركدام از این عینک‌ها به‌نوعی یک کامپیوتر است که موقعیت را برای کاربران ارزیابی می‌کند و اطلاعات مفیدی به آن‌ها می‌دهد؛ مثل اندازه‌گیری مسیر و جهت‌یابی آن و یا اطلاع از میزان ترافیک و بسته یا باز بودن مسیر و خیلی اطلاعات ریز و درشت دیگر.

حالا کمپانی سونی این ابزارک را تولید کرده و قرار است به‌زودی آن‌را روانه‌ي بازار کند. هرچند با امكانات و ملحقاتي كه دارد شايد نتوان آن را فقط یک عینک ساده ناميد و احتمالاً این ابزارک جدید سونی آینده‌ی خوبی خواهد داشت.

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

باهوش‌تر از یک ساعت هوشمند

وقتی صحبت از فناوری، آن هم از نوع پوشیدنی‌اش می‌شود، بیش‌تر وقت‌ها یک ساعت هوشمند در ذهن نقش می‌بندد. کمپانی «تام‌تام»، یک کمپانی آلمانی است که ابزارک‌های باهوش تولید می‌کند و این روزها ساعت‌های هوشمندش حسابی روی مچ ها خودنمایی می‌کنند.

کمپانی تام‌تام ساعت‌های هوشمندش را هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم برای کسانی که فقط به موارد معمول سلامتی مثل فشارخون و ضربان قلب اهمیت می‌دهند، روانه‌ی بازار کرده است. این ساعت‌ها به‌قدری محبوب شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در سال جدید کاربران زیادی را به سمت خود بكشند!

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

انگشت شناس

این دستگاه کوچک نامش «پیپ» است که کاربر با کمک آن نه‌تنها می‌تواند از میزان استرس خود آگاه شود، بلکه قادر خواهد بود با کمک همین دستگاه استرسش را کم کند. پیپ با اتصال به یک نرم‌افزار می‌تواند میزان استرس کاربر را در زمینه‌ی یک بازی نشان بدهد.

اگر این استرس زیاد باشد با کمک همین بازی و فشار انگشت بر روی پیپ، استرس كاربر کاهش مي‌يابد. این نرم‌افزار در هر‌دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس موجود است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

کفش هوشمند

این‌یکی دیگر واقعاً پوشیدنی است! مخصوص دويدن و پیاده‌روی طراحی شده و از مواد سبک ساخته شده تا کاربران ورزشکار را از چگونگي و ميزان فعالیت‌های ورزشی و زیبایی اندام آگاه کند.

این کفش ضمن محاسبه‌ی مسافت طی‌شده می‌تواند میزان کالری مصرف‌شده، زمان صرف‌شده و تعداد قدم‌ها را بشمارد. البته این کفش همه‌ی این کارها را به‌طور خودكار انجام می‌دهد؛ بدون نیاز به یک تلفن هوشمند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

مینی آزمایشگاه

«سپتر»، نام این دستگاه کوچک است که با یک نرم‌افزار به گوشی هوشمند متصل می‌شود و می‌تواند آزمایش‌های مختلفی از کاربر بگیرد و خیلی زود هم نتیجه را اعلام کند. نتیجه‌ای کاملاً دقیق و معتبر.

از آزمایش قند خون گرفته تا شمارش ضربان قلب و  آزمایش‌های دیگری که مي‌تواند برای یک کاربر بیمار، کودک یا مسن در عرض چند دقیقه انجام بگيرد و او را از رفت و آمد به آزمایشگاه بی‌نیاز کند.

کد خبر 330510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha