همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از واژه هایی که در تمامی فرهنگ ها با قداست و احترام یاد می شود، کلمه سرباز است.

احمدرضا پوردستان

به گزارش روابط عمومی ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در آیین جشن سربازی در تیپ 123 تکاور در پرندک عنوان کرد و با اشاره به معنای سرباز گفت: اینکه گفته می شود «سرباز امنیت مرز است» معنا و مفهوم درستی است اما بهتر آن است که بگوییم «سرباز مرز امنیت، آرامش، استقلال و حفظ تمامیت ارضی است».

وی خاطر نشان کرد: این سربازان هستند که سینه مردانه خود را در مقابل آماج گلوله های دشمنان سپر می کنند تا مردم در امنیت، آرامش و آسایش باشند.

امیر پوردستان ادامه داد: سال های دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام بویژه سربازانی که بی ریا وارد میدان جنگ شده و در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند یا به اسارت درآمدند را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: روزهای ابتدایی جنگ برای ارتش بویژه نیروی زمینی روزهای بسیار سختی بود. بسیاری از یکان ها با کمبود نیرو و بسیاری نیز در مناطق مختلف کشور بویژه در غرب درگیر ضد انقلاب بودند و در این میان وجود سربازان غیور و متدین و ولایتمدار سبب شد خلاءها پر شود و یکان های ارتش جان تازه ای بگیرند و هشت سال در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند و به راستی 40 هزار شهید سرباز نیروی زمینی، گواه بر این مدعی است.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به شباهت نقش سربازان نیروهای مسلح در حفظ و صیانت از مرزها تاکید کرد: اکنون سربازانی که در مناطق مرزی جلوه های رشادت و مردانگی را همچون سال های دفاع مقدس حفظ کرده اند اگر بیشتر از آنها نباشند کمتر نیستند.

در پایان این مراسم به تعدادی از خانواده شهدا، سربازان نمونه و فرماندهان نمونه یکان های آموزشی نزاجا هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

کد خبر 329966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha