همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است و اهل تهدید و تجاوز به هیچ کشوری نیستیم اما اینطوری هم نیست که دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم که دیگران به ما تجاوز کنند.

امیراحمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا، امیراحمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در آستانه گرامیداشت 29 فروردین (روز ارتش) و درحاشیه آیین رونمایی از دست آوردهای ارتش درجمع خبرنگاران افزود: ما ظرفیت های دفاعی را در خودمان به وجود می آوریم كه اگركشوری بخواهد تهدید و یا به ما تجاوز كند بداند كه با پاسخ سخت و كوبنده ی ما روبرو خواهد شد.

وی با بیان دكترین دفاعی كشورمبنی بربازدارندگی، اظهاركرد:‌ توان موشكی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های كوتاه برد، میان برد و بلند برد بسیار بالا است و در هر حوزه ای قابلیت استفاده را دارد.

وی خاطرنشان كرد: به عنوان عضوی از مجموعه نیروهای مسلح اعلام می كنم ما هیچ وقت شروع كننده هیچ جنگی نخواهیم بود اما اگر كسی بخواهد به ما تجاوزكند قطعا با پاسخ كوبنده ما روبروخواهد شد.

وی درپاسخ به خبرنگارایرنا مبنی برشهادت برخی نیروهای تكاورارتش درسوریه گفت: ما به عنوان سرباز وظیفه داریم درصحنه هایی كه به ما واگذارمی شود با قوت و قدرت وارده شده و انجام وظیفه كنیم.

وی درادامه تاكید كرد: دراین ارتباط یكی از صحنه هایی كه به نیروی زمینی واگذار شده ماموریت های مستشاری است و ما در كنار برادران سوریه و در كنار ماموریت برادران سپاه به عنوان مستشاری حاضر شدیم و ضمن كمك های آموزشی تلاش كردیم از این كلاس آموزش مبتنی بر عمل استفاده كنیم.

وی با بیان تشكیل یگانهای واكنش سریع در ارتش گفت: از دیگر مزایای این حضور مستشاری آشنایی مستقیم با فضای عینی و عملی در جنگ های نیابتی است كه در این خصوص تعدادی از كارشناسان ما به عنوان مستشار به سوریه اعزام شده اند كه هم كمك های لازم آموزشی را به ارتش سوریه داشته باشند هم از این فضا بهره گیری لازم را بكنند تا قابلیت این یگانها بالا برود.

امیرپوردستان خاطر نشان كرد: ماموریت نیروهای مسلح فقط مستشاری و ارایه كمك های آموزشی است و هیچ گونه كمك های تجهیزاتی و تسلیحاتی در دستور كار نیست.

کد خبر 330524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha