سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پایان ژوئن هالیوود ریپورتر اعلام‌ کرد که اکران کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان در آوریل و مرگ ناگهانی پل واکر که منجر به تأخیر یک‌ساله‌ی نمایش قسمت هفتم فیلم سریع و خشمگین شد، کاهش ارقام‌ فروش را در گیشه سرعت بخشید

فیلم

در ماه ژوئن 2013 استیون اسپیلبرگ وقوع یک انفجار تخریب‌کننده را در هالیوود پیش‌بینی‌کرد. حالا بعد از یک سال به‌نظر می‌رسد با گذر از تابستانی که استودیوها جشن‌ و آتش‌بازی‌های متعدد برای آن تدارک دیده‌ بودند، کارخانه‌ی فیلمسازی هالیوود زیر تَلی از خاکستر مدفون ‌شده‌ است.

البته آمار کلی نشان از شکست مطلق ندارد اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پیش‌بینی کارشناسان در مورد فاصله‌گرفتن از رکوردهای سال گذشته کاملا جدی باشد.

بنابر گزارش کمپانی رِنترک ـ متخصص در آمار گیشه‌‌ی سینماهای آمریکا ـ امسال میزان فروش فیلم‌ها در فاصله‌ی ابتدای ماه مي تا پایان آگوست در سینماهای آمریکا و کانادا، 3.9میلیارد دلار بود که این رقم نسبت به همین مقطع ‌زمانی در سال 2013 کاهشی 15درصدی داشته و نیویورک‌تایمز آن را پایین‌ترین رقم ثبت‌شده از سال 1997 تاکنون دانسته است.


در پایان ژوئن هالیوود ریپورتر اعلام‌ کرد که اکران کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان در آوریل و مرگ ناگهانی پل واکر که منجر به تأخیر یک‌ساله‌ی نمایش قسمت هفتم فیلم سریع و خشمگین شد، کاهش ارقام‌ فروش را در گیشه سرعت بخشید.

به‌این‌ترتیب برای اولین‌بار در دوازده سال اخیر فروش ‌تابستانی هیچ فیلمی به مرز 300میلیون‌ دلار نرسید.

  • شکست‌خورده‌ها

امسال تماشاگران آمریکایی به بلاک‌باسترهایی که به‌شیوه‌ی هر سال در فصل گرم روی پرده‌ می‌رود، چندان روی‌ خوش نشان ‌ندادند.

یکی از این ناکامی‌ها برای كمپاني وارنر ثبت ‌شد؛ لبه‌ی فردا (داگ لایمن) با هزینه‌ای بالغ بر 170میلیون‌دلار، در مجموع فروشی معادل 99.9میلیون‌ دلار داشت. این درحالی است که تام کروز بازیگر اصلی فیلم است.

آیا نمی‌توان نتیجه‌ گرفت که مخاطب از دیدن چهره‌های تکراری در نقش‌ قهرمان‌هایی تکراری که قرار است دنیا را نجات ‌دهند، خسته شده است؟ هرکول (برت رتنر) هم با وجود همه‌ی قدرت‌نمایی‌های افسانه‌ای‌اش، با فروشی کمتر از 72‌میلیون ‌دلار، دیگر شکست‌خورده‌ی تابستان امسال بود و در جدول فروش، کمی پایین‌تر از فیلم ترسناک تطهیر: آنارشی (جیمز دموناکو) قرار گرفت.

به فهرست بداقبال‌های امسال می‌توان کمدی وسترن یک‌میلیون راه برای مردن در غرب به‌کارگردانی سث مک‌فارلین را هم اضافه ‌کرد

منبع: همشهري 24

کد خبر 329305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha