دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

فیلم سینمایی «پری دریایی» به کارگردانی استفن چو در کمتر از یک‌ماه رکورد فروش ۵۰۰ میلیون دلار را در سینماهای چین شکست و انتظار می‌رود در ۲‌ماه آینده وارد باشگاه فیلم‌های میلیاردی جهان شود.

به گزارش همشهري، پري دريايي كه از 8فوريه همزمان با نخستين روز تقويم چيني روي پرده سينماها رفته، تا 5مارس، يعني در 27روز، بيش از نيم ميليارد دلار فروخت و به نخستين فيلم تاريخ سينماي سرزمين اژدها تبديل شد كه به چنين رقمي مي‌رسد. تا امروز دقيقا يك‌ماه از اكران اين پروژه 60ميليون دلاري گذشته و ادامه نمايش عمومي آن تا تعطيلات اواسط بهار در چين مي‌تواند به خلق يك ركورد شگفت‌انگيز و احتمالا ميليارد دلاري منجر شود.

پرفروش‌ترين فيلم سينماي چين تا پيش از اين «شكار هيولا» بود كه سال گذشته ميلادي با 382ميليون دلار بود كه به لطف 2‌ماه اكران و قانون ممنوع شدن اكران طولاني‌مدت فيلم‌هاي خارجي كمي بيش از «سريع و خشمگين7» فروخت. نكته جالب اينكه پري دريايي اين هفته پرفروش‌ترين فيلم سينماي چين نبود؛ «ايپ من3» در 3روز 70ميليون دلار فروخت و انيميشن آمريكايي «زوتوپيا» با 23ميليون دلار در رده دوم جدول پرفروش‌ها نشست.

موفقيت خيره‌كننده و كم‌نظير پري دريايي در گيشه در كنار فروش‌هاي بالاي 100ميليون دلار 3فيلم چيني ديگر، براي نخستين بار مجموع درآمد گيشه‌هاي سينما را در شلوغ‌ترين كشور دنيا بالاتر از آمريكاي شمالي و هاليوود قرار داد. «شاه ميمون2» با 182ميليون دلار، «مردي از ماكائو3» با 170ميليون دلار و «كونگ فو پاندا3» با 150ميليون دلار به همراه پري دريايي 500ميليون دلاري درآمد سينماي چين را در يك‌ماه اخير به يك ميليارد دلار رساند.

در همين بازه زماني، فيلم‌هاي اكران‌شده در آمريكا و كانادا 810ميليون دلار فروختند. به اين ترتيب، پيش‌بيني كارشناسان مبني بر سبقت گرفتن بازار سينماي چين از هاليوود در 2سال آينده خيلي زودتر از موعد به حقيقت پيوسته و به‌نظر مي‌رسد از اين پس بايد سرزمين اژدها را بالاتر از آمريكا و اروپا سينماي شماره يك دنيا نام نهاد.

کد خبر 327514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha