سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

بازیگری که در نخستین نقش‌آفرینی جدی خود در سینما مقابل پل نیومن برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شده بود، روز یکشنبه در ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

کندی

به گزارش همشهري، جورج كندي ستاره «لوك خوش‌دست» كه آخرين‌بار 2سال پيش در كنار مارك والبرگ در بازسازي «قمارباز» روي پرده سينماها ظاهر شد، يكي از ديرپاترين بازيگران هاليوود بود و بيش از 5دهه در سينما و تلويزيون به ايفاي نقش پرداخت. او گرچه چهره‌اي خشن داشت اما در مجموعه فيلم‌هاي «سلاح عريان» توانمندي‌هاي كمدي خود را به رخ كشيد و در 4فيلم از مجموعه «فرودگاه» و همينطور «زمين‌لرزه» بازي‌هايي باورپذير و قدرتمند ارائه داد.

مهم‌ترين حضور سينمايي كندي در 1967در لوك خوش‌دست بود كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و يك اسكار برايش به ارمغان آورد. او در دهه 1970با فيلمسازاني چون مايكل چيمينو، كلينت ايستوود و جان گيلرمين همكاري كرد و دهه پس از آن توانايي خود را در عرصه ادبيات با نگارش 2كتاب معمايي نشان داد. زندگينامه كندي هم سال 2011در قالب كتاب «به من اعتماد كن» به بازار آمد. او در 1925در نيويورك از پدر و مادري فعال در عرصه نمايش متولد شد و تنها 2سال داشت كه براي نخستين بار روي صحنه رفت. كندي 16سال هم در ارتش آمريكا خدمت كرد.

کد خبر 326873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha