جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه انگلیس در دیدار با مقامات لبنان در بیروت بر مخالفت خود با طرح اسد برای تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه تأکید کرد.

فیلیپ هاموند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در سفر به لبنان با تمام سلام، نخست وزیر این کشور و جبران باسیل، همتای لبنانی خود دیدار کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: پیشنهاد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای تشکیل دولت وحدت ملی که شامل شخصیت‌های مستقل و مخالفان باشد هرگز بحران در سوریه را حل نخواهد کرد.

بشار اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که باید با دولت وحدت ملی طی مذاکرات صلح در ژنو موافقت شود و پس از آن این دولت قانون اساسی جدید را که درباره آن همه پرسی برگزار خواهد شد تدوین خواهد کرد و به این ترتیب انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

هاموند گفت: انگلیس و گروه‌های بین‌المللی دیگر معتقدند که حل و فصل سیاسی در سوریه نیاز به دولت انتقالی به جای چنین پیشنهادی دارد.

وی ادعا کرد: باید دولتی در سوریه روی کار آید که شامل تمامی طرف‌ها و گروه‌ها باشد و نباید رهبری آن را اسد برعهده بگیرد. هاموند بار دیگر مدعی شد که بشار اسد نقشی در آینده سوریه ندارد.

هاموند پس از سفر خود به لبنان متعهد شد که طی سه سال آینده 19.8 میلیون پوند برای مبارزه با تروریسم به لبنان کمک کند.

کد خبر 329072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha