همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد که در چارچوب سفر دوره ای خود به منطقه در اردن به سر می برد، تاکید کرد که از« اعلام آزادسازی تدمر به دست ارتش عربی سوریه و بازگشت امنیت و ثبات به این شهر خرسند و خوشحال شده است».

بان کی مون

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بان کی مون در یک کنفرانس خبری در امان، گفت: اعلامیه ارتش سوریه در خصوص آزادسازی شهر تدمر و بازگشت امنیت و ثبات به آن با اخراج گروه تروریستی داعش، ما را خوشحال و اراده ما را بیشتر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده است که اکنون حمایت و حفاظت از تدمر به عنوان یک میراث انسانی اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرده است که گروه‌های تروریستی و افراطی‌ها مانند داعش تنها انسان را به طور وحشیانه نمی‌کشند بلکه میراث تمدنی و انسانی را که هزاران سال برای بنای آنها تلاش شده و امروز یک دارائی مشترک همه انسان‌ها است، نابود و ویران می‌کنند.

ارتش عربی سوریه و نیروهای مردمی با حمایت جنگنده‌های سوری و روسی روز گذشته (یکشنبه8 فروردين) شهر تاریخی تدمر را به طور کامل از اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند.

گروه تروریستی تکفیری داعش بیش از ده ماه قبل این شهر باستانی را اشغال کرد و به بسیاری از آثار تمدنی و تاریخی آن که میراث بشریت است، خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

کد خبر 328879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha