پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیپ ورد (دماغه سبز) نخستین مورد اختلال عصب‌شناختی میکروسفالی ظاهراً مرتبط با ویروس زیکا در این کشور و احتمالاً نخستین مورد در آفریقا را شناسایی کرده است.

zika

به گزارش رویترز وزارت بهداشت کیپ ورد اعلام کرد این نوزاد که در بیمارستان اصلی پایتخت این کشور، پرایا از زنی به دنیا آمد که در میان بیش از ۱۰۰ زنی نیست که برای این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه تحت نظر قرار دارند.

کیپ ورد یک مجمع‌الجزایر آتشفشانی در اقیانوس اطلس در ۵۷۰ کیلومتری غرب سنگال است. این کشور پیوندهای تاریخی با برزیل دارد که تصور می‌رود شیوع زیکا در آن باعث اوج‌گیری شمار موارد نقایص هنگام تولد ازجمله تولد نوزادان با سرهای به‌طور غیرطبیعی کوچک شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ماه فوریه این شیوع ویروس زیکا را به خاطر ارتباطش با نقایص جنینی یک وضعیت اضطراری بین‌المللی بهداشت عمومی اعلام کرد.

مقامات در غرب آفریقا به دنبال آماده کردن دفاع‌های منطقه در صورت انتشار ویروس زیکا هستند، اما این کشورها تجهیزات لازم برای مواجهه با یک اضطرار بهداشت عمومی دیگر، به دنبال وضعیت اضطراری مربوط به همه‌گیری ابولا را که در مارس ۲۰۱۴ اعلام شد، ندارند.

دولت کیپ ورد می‌گوید از هنگام شروع همه‌گیری زیکا در اکتبر ۲۰۱۵ که با باران‌های سنگین‌تر از حد معمول در تابستان گذشته و تکثیر بیشتر پشه‌ها همراه بود، بیش از ۷۰۰۰ مورد عفونت با ویروس زیکا در این کشور ثبت شده است.

کد خبر 328463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha