سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دفتر ریاست جمهوری سوریه ضمن تکذیب اختلاف با مسکو اعلام کرد: خروج نیروهای روسی از سوریه پس از اعلام آتش بس در کشور بررسی و سنجیده شده است.

assad-putin

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی درباره وجود اختلاف میان روسیه و سوریه به دنبال تصمیم مسکو برای خروج نیروهایش منتشر شده؛ حقیقت ندارد و هیچ گونه اختلافی میان مسکو و سوریه نیست.

در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری سوریه تاکید می‌کند که این موضوع با هماهنگی کامل میان طرف سوری و روسی انجام شده و اقدامی است که با توجه و دقت زیادی پس از تحولات میدانی اخیر به ویژه اعلام آتش‌بس انجام شده‌است. ما تاکید می‌کنیم که سوریه و روسیه مثل قبل همچنان به همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در هر جای سوریه که باشد می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم،پیش از صدور این بیانیه از سوی ریاست‌جمهوری سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او در گفت‌وگوی تلفنی با کاهش تعداد نیروهای روسیه در سوریه توافق کردند.

یک منبع دیپلماتیک سوری اعلام کرد: خروج نیروهای روسی از سوریه با توافق ما انجام شده و هیچ چیزی موجب نگرانی ما نیست.

این منبع درباره آینده عملیات نظامی مشترک ارتش روسیه و سوریه گفت: دو پایگاه نظامی روسیه در سوریه مثل همیشه به فعالیت خود ادامه خواهند داد و هیچ چیزی در روند عملیات نظامی تغییر نخواهد کرد. پوتین در گفت‌وگوی تلفنی خود با اسد بسیار مثبت بود و بر پایبندی روسیه به ایفای نقش مثبت خود در سوریه تاکید کرد.

به گفته این منبع نیروهای سوریه با کمک روسیه طی روزهای آینده عملیات خود را برای آزادسازی شهر باستانی پالمیرا (تدمر) آغاز خواهد کرد.

کد خبر 328297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha