همشهری آنلاین: وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های ارشد چین و روسیه هفته گذشته در یک نشست دوجانبه، درباره استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی در کره جنوبی با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

چین و روسیه مخالف استقرار سامانه دفاع موشکی امریکادر کره جنوبی هستند

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، این نشست روز جمعه گذشته با حضور « ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «کونگ شوان یو» همتای چینی اش در مسکو پایتخت روسیه و همزمان با آغاز مذاکرات رسمی کره جنوبی و آمریکا برای استقرار سامانه تاد برگزار شده بود.

«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: دو طرف بر این باورند که استقرار این سامانه در کره جنوبی موجب افزایش تنش ها و بر هم خوردن توازن منطقه می شود.

وی افزود: استقرار این سامانه به طور مستقیم منافع امنیت استراتژیک چین و روسیه را تهدید می کند و دو کشور قاطعانه با آن مخالف هستند.

کره جنوبی و آمریکا از جمعه گذشته مذاکرات رسمی خود را برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی آغاز کردند.

برنامه استقرار این سامانه موشکی اولین بار زمانی مطرح شده بود که کره شمالی در فاصله زمانی تنها دو ماه، یک آزمایش هسته ای انجام داد و همچنین یک راکت دوربرد ماهواره بر به فضا پرتاب کرد.

تاد سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا ساخته شده است. این سامانه امکان انهدام موشک های دشمن را در ارتفاعات بالا فراهم می سازد.

کد خبر 327502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha