همشهری آنلاین: چین روز شنبه به شدت از انتشار گزارش سالانه تروریسم توسط وزارت امور خارجه آمریکا ابراز ناخرسندی کرد و گفت که بیان چنین مطالبی از سوی این کشور خلاف واقعیت است.

 اعتراض چین به گزارش سالانه آمریکا درباره تروریسم

به گزارش ایرنا، آمریکا اخیرا در گزارش مربوط به تروریسم در سال 2015 میلادی از چین انتقاد کرده که چرا جنبش ترکستان شرقی را جزو اهداف مبارزه با تروریسم قرار داده است.

وزارت امور خارجه چين با انتشار بیانیه اي مطالب منتشر شده در گزارش امريكا را کذب محض عنوان كرده است.

این بیانیه می افزاید که ترکستان شرقی بر اساس گزارش های موجود چین در اقدامات خشونت آمیز و استقلال طلبانه دست داشته و سازمان ملل نیز آن را جنبشی تروریستی می داند.

آمریکا در گزارش خود همچنین نسبت به کنترل های سرسختانه بر پیروان ادیان در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غربی چین نیز انتقاد کرده است.

بیانیه چین تاکید می کند که انتشار اینگونه مطالب و گزارش ها باعث ناخرسندی است و هیچ کمکی به مبارزه با تروریسم و همکاری های دوجانبه در این عرصه نمی کند.

بیانیه ادامه می دهد که موضع گیری های آمریکا در مسئله تروریسم دوگانه، غیراستاندارد و غیرمسئولانه است و طبیعتا چین و برخی کشورهای دیگر آن را نمی پذیرند.

چین تصریح کرده است که استاندارد دوگانه در مبارزه با تروریسم که دشمن بزرگ بشریت است، باعث کند شدن تلاش ها و بی ثمر ماندن اقدامات جامعه بین المللی در ریشه کن کردن آن می شود.

پکن پیشتر از همه کشورهای دنیا خواسته است به سیاست های چین در باره مبارزه با تروریسم و گنجانده جنبش ترکستان شرقی در فهرست جنبش های تروریستی احترام بگذارند.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه در سخنانی گفت که کشورش از گزارش خلاف واقع آمریکا ناراضی و ناخرسند است.

کد خبر 335809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha