همشهری آنلاین: دور نخست گفتگو‌های مقامات بلندپایه چین و آمریکا درباره مبارزه با جرایم سایبری در روز اول دسامبر ۲۰۱۵ برگزار شد. در این گفتگو‌ها «اصول راهنمای مبارزه با جرایم سایبری و امور مربوطه» به امضا رسید.

china us cyber

به گزارش راديو بين‌المللي چين گوا شن کن عضو شورای دولتی چین و وزرای دادگستری و امنیت ملی آمریکا بطور مشترک ریاست این گفتگوها را برعهده داشتند.

عضو شورای دولتی چین اظهار داشت شی جین پینگ رئیس جمهور  چين سپتامبر سال جاری دیداری موفقیت‌آمیز از آمریکا به عمل آورد و طی این دیدار رهبران دو کشور در رابطه با مسئله امنیت سایبری به یک شناخت مشترک رسیده و درخصوص سازوکار گفتگوهای عالی‌ترین سطح مقامات دو کشور برای مبارزه با جرایم سایبر تصمیم گرفتند.

وزرای دادگستری و امنیت ملی آمریکا نیز بیان کردند که آمریکا و چین به عنوان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان منافع مشترک بسیاری در زمینه امنیت سایبری با یکدیگر دارند.

چین و آمریکا در این گفتگو‌ها «اصول راهنمای مبارزه با جرایم سایبری و امور مربوطه» را به امضا رسانده و درخصوص ایجاد سازوکار یک خط تماس مستقیم بین مسئولان دو کشورتصمیم گرفتند و همچنین درباره پرونده‌های امنیت سایبری، همکاری برای مبارزه با تروریسم سایبری و اجرای قوانین این حوزه به شناخت گسترده‌ای رسیدند.

کد خبر 315846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha