شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: مدتی بعد از بله گفتن و ازدواج کردن، نوبت نمره دادن به خوشبختی و احساس رضایت از زندگی است.

هراندازه همسران احساس كنند در حال پيشرفت هستند، حال بهتري دارند و رضايت از زندگي بيشتري پيدا مي‌كنند. اينكه چه كمكي از دست شما براي پيشرفت همسرتان برمي‌آيد را خودتان بايد پيدا كنيد اما مثال‌هايي از نيازهاي پيشرفت خانم‌ها و آقايان را مي‌توانيد از ما بشنويد.

  • مردتان شريك حواس جمع مي‌خواهد

اگر مي‌خواهيد بهترين شريك زندگي براي مرد خانه‌تان باشيد نيازهاي او را بشناسيد. اينكه چه نيازي دارد و اينكه چه نيازي بايد داشته باشد. اغلب مردها به پيشرفت مالي، كاري و داشتن خانواده‌‌اي گرم نياز دارند اما گاهي زندگي‌هاي به‌هم خورده پيغام‌هاي ديگري هم مي‌دهد؛ مثلا مردهاي موفقي هستند كه بعد از مدتي از درون احساس تهي بودن فكر، خلأ معنوي، تكراري‌شدن كارهاي هر روزه را هم داشته‌اند و بعد از آن بهانه‌‌گيري‌هايشان سر باز كرده است. مثل يك مراقب جلسه امتحان بايد دائم حواستان به قسمت‌هاي مختلف زندگي همسرتان باشد؛ مثلا حواس‌تان باشد كه آيا وقت او به غير از كار و پول درآوردن، خرج ورزش و تفريح و بالارفتن سطح علمي و... مي‌شود؟ آيا حواس او به واجبات ديني هست كه در بزنگاه‌هاي زندگي او را از خطا دور نگه دارد؟ شما چه استعدادي از همسرتان مي‌شناسيد كه كسي به او در پيشرفت آن كمكي نكرده است و الان به حمايت شما نياز دارد؟ مردي كه هر بار به زندگي نگاه كند، شما را شريك رشد خودش بداند؛ وفادار‌تر و استعدادش براي پيشرفت دين و دنيا بيشتر مي‌شود. بعد لبخند مرد خانه‌تان مي‌تواند شبيه كلام حضرت‌علي(ع) باشد وقتي كه در وصف حضرت زهرا (س) گفتند: فاطمه بهترين ياور براي رسيدن به خداست.

  • زن‌تان يك حامي محكم مي‌خواهد

اگر پشت سر هر مرد موفقي يك زن است، زن‌‌هاي موفق هم مرد حمايتگري دارند؛ مردي كه قرآن مي‌گويد بايد قوام باشد؛ مردي كه آماده مراقبت همه‌جانبه از همسرش است. اگر دعواي «كار من مهم‌تر است يا تو» را كنار بگذاريد مي‌بينيد كه ايجاد طراوت در روحيه همسرتان مي‌تواند توان مديريت روابط همسري، مادري و نقش اجتماعي او را بالا ببرد. اگر بتوانيد در بهتر شدن امروز زندگي همسرتان نسبت به ديروز كمكي به او كنيد بيش از هزاران هديه مالي محبت‌تان را به او ثابت كرده‌‌ايد و خانم خانه را از ابتلا به انواع بيماري‌هاي روحي كه بين خانم‌ها شايع است دور كرده‌ايد. براي مثال: 1- با به‌عهده گرفتن بخشي از مسئوليت‌هاي روزانه او، كمك كنيد تا فرصت مطالعه و علم‌آموزي داشته باشد. 2- علاقه‌هاي دوران مجردي همسرتان را بعد از ازدواج هم محترم بدانيد؛ مثلا ادامه تحصيلش، ارتباط با دوستان يا... . 3- برخلاف تصور خيلي از آقايان، زنان از نظارت همسرشان و قدرتمند بودن او احساس خوبي پيدا مي‌كنند. چنين مردي مي‌تواند همسرش را در مسير مثبت يك رقابت و جريان رو به رشد هدايت كند. نياز به پيشرفت‌خواهي اگر در مسير درست قرار نگيرد، منجر به رفتارهايي شبيه به اسراف، تجمل‌گرايي و مدزدگي مي‌شود.

کد خبر 327181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha