مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
۱ نفر

برای بسیاری از افراد، زندگی از زمانی آغاز می‌شود که احساس خوشبختی کنند. احساس کنند به هر آنچه مطلوب و مقصود ذهن و دلشان بوده، رسیده‌اند. اما خوشبختانه یا شوربختانه، پرنده کوچک خوشبختی به این آسانی و راحتی در ذهن و دل ما لانه نمی‌کند.

خوشبختی

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: باید مقدماتی فراهم باشد و عواملی دست به دست هم دهند تا این احساس درونی و برگرفته از آرامش، شادی، رضایتمندی، خودشناسی و معناگرایی حاصل آید.

«صادق اسماعیلی»، روانشناس و رفتاردرمانگر در این باره می‌گوید: «احساس خوشبختی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اغلب نیز ماندگاری طولانی مدت ندارند. بدین معنی که از لحاظ زمانی مدام در نوسان است. با این حال با وجود یک سری عوامل کلی و عمومی می‌توان احساس خوشبختی را از درون لمس کرد. نخست اینکه تا با خودتان مهربان نباشید نه می‌توانید با دیگران مهربان باشید و نه احساس خوشبختی کنید. ویژگی‌های خودتان را آنقدر کنکاش کنید تا مختصاتی دقیق از خود به دست آورید. افراد، زمانی که خود را بشناسند بهتر می‌تواند در شرایط مختلف واکنش نشان دهند و این واکنش درست به رضایتمندی درونی آنها منتهی خواهد شد. به خودتان جایزه، پاداش و هدیه بدهید؛ از روز تولدتان هم آغاز کنید. تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید نمی‌توانید با جهان اطراف در صلح و دوستی باشید. زمانی‌هایی از روز را به طور جداگانه به تفریح و آموزش هر آنچه که به آنها علاقه‌مند هستید اختصاص دهید.»

اسماعیلی می‌افزاید: «از ورزش و مدیتینشن هم غافل نشوید. گاهی نگاهی به هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود بیندازید. در گروه‌های اجتماعی مورد پسند خود عضو شوید و به فعالیت بپردازید. سعی کنید یک فرد مثبت‌اندیش و واقع‌گرا باشید. خودتان را طوری عادت دهید که در پذیرش کاملِ حوادث و خاطره‌ها باشید. البته نه به گونه‌ای که خنثی عمل کنید یا نسبت به همه چیز بی‌تفاوت باشید. پذیرش به معنای سازگاری و پرهیز از جنگ و مخالفتِ بی‌حاصل. از ایده‌آل‌گرایی دوری کنید و بدانید که شکست‌ها و نواقص، جزوی از مسیر رسیدن به خوشبختی هستند. شکرگذار و قدردان باشید.»

کد خبر 811054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بد جوررررررر