شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری دو - ندا داوودی: بهار، فصل اتفاقات زیباست؛ فصل قول و قرارهای عاشقانه و زمان سر و سامان دادن به زندگی.

گل

 مي‌شود با طبيعت همراه بود. به قول حافظ:«نوبهار است در آن كوش كه خوشدل باشي/ كه بسي گل بدمد باز و تو در گل باشي»حيف است اين فرصت از بين برود و زندگي زناشويي شما در سال 95حال و هواي جديد نگيرد. شما و همسرتان مي‌توانيد امسال رابطه‌اي متفاوت را تجربه كنيد به شرطي كه قيد «درآن كوش» را رعايت و براي رسيدن به روزهاي بهتر تلاش كنيد.

  • چون سبزه زخاك سر بر آور

از خودتان شروع كنيد مثل فصل بهار كه نگاه نمي‌كند به زمين‌هاي خشك و درختان بي‌برگ. او مي‌آيد و با آمدنش حال زمين را بهتر مي‌كند. شما هم به‌جاي آنكه فكر كنيد همسرتان چه كارهايي بايد انجام مي‌داده كه نداده و چه نقاط ضعفي دارد و چه كمبودهايي زندگي‌تان را تحت تاثير قرار داده است، آستين‌ها را بالا بزنيد و براي بهتر كردن حال زندگي‌تان از خود و نقاط ضعف‌تان شروع كنيد.در رابطه زناشويي 2 نفر دخيل هستند و به همين دليل حتي اگر شما نقاط ضعف‌تان را برطرف كنيد، كيفيت رابطه‌تان بالا خواهد رفت.همين ابتداي سال كمي در مورد خودتان دقت كنيد، در مورد رفتارها، عادت‌ها و حتي آرزوهاي‌تان كمي فكر كنيد و اگر لازم شد آنها را در ليست تغييرات امسال قرار دهيد. بخواهيد تا بهتر باشيد اين رمز موفقيت شماست.

  • با هم در يك تيم هستيم!

شما و همسرتان يك تيم هستيد. اگر نگاه‌تان به رابطه زناشويي اينطور باشد، بسياري از مشكلات برطرف خواهد شد. همسر شما بازيكن تيم مقابل نيست بلكه كسي است كه موقعيت گل‌هاي مهم زندگي را براي شما ايجاد خواهد كرد. وقتي قرار است كار تيمي با موفقيت انجام شود هر كس سعي مي‌كند علاوه بر مرتفع‌كردن نقاط ضعف خودش بتواند نقاط ضعف هم تيمي‌اش را هم پوشش داده و در درازمدت اين ضعف‌ها را برطرف كند. البته كار چندان ساده‌اي نيست و شما بايد با سياست رفتار كنيد. امسال مي‌تواند اين يك اصل در خانه شما باشد كه هر كدام كمك كنيد تا طرف مقابل نقاط ضعف خود را اصلاح كند. البته بهتر است در اين مورد باهم مفصل صحبت كنيد، طوري نباشد كه مدام به‌دنبال نقاط ضعف هم بگرديد و هم دلي از عزا درآورديد و هم پيش خودتان بگوييد كه به نفع همسرم رفتار كردم. همانطور كه مومن آينه مومن است شما هم مانند آينه رفتار كنيد اما آينه‌اي كه بامهرباني اشتباهات را نشان مي‌دهد و خوبي‌ها را چند برابر مي‌كند. مثلا اگر همسرتان به والدينش رسيدگي نمي‌كند، اگر به فكر ورزش و سلامتي خودش نيست يا اگر زود خشمگين مي‌شود، امسال فرصت خوبي‌است تا مثل يك هم‌تيمي خوب كمك كنيد تا به سمت تغيير رفتار برود. يادتان باشد منظور از تغيير رفتار همسر‌تان، سرويس‌دهي بيشتر او به شما نيست بلكه انسان بهتر و زندگي سالم‌تري داشتن، هدف اصلي اين برنامه است.

  • مبارك بادت اين سال و همه سال

اينكه بخواهيد و اراده كنيد امسال براي‌تان يك سال متفاوت باشد، چيزي‌است كه از درون شما برمي‌خيزد. آرزوهاي قشنگ براي تبديل شدن به واقعيت نياز به عزم و تصميم شما دارد.اگر دلتان يك خانه صميمي مي‌خواهد و همسري كه بهترين دوست و شريك زندگي‌تان باشد، تصميم بگيريد كاري كنيد كه امسال و به‌دنبال آن سال‌هاي ديگر زندگي‌تان پر از عشق و تفاهم باشد. اين يك هدف بزرگ است كه براي عملي شدن نياز به خرده هدف‌هاي كوچك‌تر دارد كه مي‌تواند به تمام روزهاي زندگي شما و رفتارهاي‌تان سمت و سو بدهد.

  • من و تو و بهار، قول‌هاي ماندگار

زندگي مشترك يعني تصميمات مشترك و قول و قرارهاي دونفره. چطور است همين ابتداي سال باهم صحبت كنيد و روي كاغذ تصميم‌هاي دونفره‌تان را بنويسيد. اين كار باعث مي‌شود چند‌ماه بعد به سراغ نوشته‌هاي‌تان بياييد و ببينيد چقدر به آنها عمل كرده و چند تاي‌شان را در ازدحام كارهاي روزمره فراموش كرده‌ايد. براي خانه‌تان فوانين جديد و مفيد وضع كنيدو به اجراي آن پايبند باشيد؛ مثلا قرار بگذاريد حتما باهم شام بخوريد، تلفن‌هاي همراه‌تان را فقط در ساعت مشخصي در دست بگيريد تا شبكه‌هاي اجتماعي‌تان را چك كنيد، باهم پياده‌روي كنيد و حرف بزنيد، يك كار خير هفتگي مثل سر زدن به سالمندان فاميل، انجام خريد‌هاي والدين‌تان يا هر كار ديگري كه مي‌توانيد باهم انجام دهيد و حس خوبي در شما ايجاد مي‌كند را در دستور كار سال 95 خانواده‌تان قرار دهيد.

  • آموخته‌ام كه عشق خودش قاعده‌اي دارد

انسان‌ها در طول زندگي نياز به آموختن دارند. هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند بدون آموزش توانسته بخواند، بنويسد، رانندگي كند و آشپزي ياد بگيرد. بسياري از كارها و مهارت‌هاي زندگي نياز به يادگيري دارند پس چطور است كه فكر مي‌كنيد مهارت ارتباط با همسرتان كه از مهم‌ترين مهارت‌هاي زندگي شماست، از بدو تولد با شما بوده و نيازي به آموختن نداريد. چند دهه قبل خيلي از تازه عروس‌ها براي يادگرفتن فنون آشپزي با خود دست‌نوشت‌هايي از نحوه آشپزي مادرشان به خانه بخت مي‌بردند يا از همان روزهاي اول از مادر خود يا مادر همسرشان دستور طبخ حرفه‌اي غذاها را ياد مي‌گرفتند، هيچ عروسي نمي‌گفت كه با آزمون و خطا قورمه‌سبزي را ياد مي‌گيرم. كم‌كم كتاب‌هاي آشپزي جاي خود را در خانه‌ها باز كرد و اين روزها كه در شبكه‌هاي اجتماعي، گروه‌ها و كانال‌هاي مخصوص دارد و حتي برخي براي آنكه بي‌نقص‌تر عمل كنند به كلاس‌هاي موجود هم مراجعه مي‌كنند.طبخ يك غذاي خوب و خوشمزه يكي از نيازهاي خانواده است اما چطور رابطه 2 جنس زن و مرد با دنيايي پراز تفاوت، از طبخ قورمه‌سبزي آسان‌تر است كه مطالعه در اين زمينه را خيلي‌ها لازم نمي‌دانند؟ براي تحول در رابطه‌تان كتاب‌هاي خوب روانشناسي مطالعه كنيد، در كارگاه‌ها و سخنراني‌ها شركت كرده و پاي صحبت‌هاي كارشناسان ديني و مذهبي بنشينيد و برنامه‌هاي مربوط به همسران و خانواده را پيگيري كنيد.

  • پر پرواز مني تا آسمان عشق

امسال قرار است دست در دست هم نهيد به مهر و خانه خويش را كنيد آباد، پس يكي از مهم‌ترين همراهي‌هاي زندگي مشترك‌تان را هرگز فراموش نكنيد. وقتي پيامبر(ص) فرداي روز عروسي دخترشان از دامادشان مي‌پرسند كه همسرت را چگونه يافته‌اي؟ ايشان در جواب مي‌فرمايند: او بهترين ياور است بر اطاعت خدا. همسران زماني كه در امور معنوي به هم كمك كنند و قرار بگذارند پر پرواز هم باشند، حال و هواي خانه زيباتر مي‌شود و از طرفي بركتي به رابطه‌شان مي‌آيد كه برخي موضوعات پيش پا‌افتاده كه اتفاقا اين روزها باعث تخريب خيلي از رابطه‌هاست، از خانه آنها دورمي‌شود. چه اشكالي دارد اگر شما يا همسرتان هر كدام اهل نماز اول وقت هستيد، اين نكته را به ديگري يادآوري كنيد؟

کد خبر 330700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha