دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر تهران که البته با صحبت‌های اعضا درخصوص انتخابات همراه بود دستور جلسه‌ای در رابطه با اعتراض فرمانداری به مصوبه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال۹۵ مورد بررسی قرار گرفت.

شورای شهر

رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران حين رسيدگي به اين اعتراض پيشنهادي را مطرح كرد. رحمت‌الله حافظي با بيان اينكه هم‌اكنون آمبولانس‌هاي115 شهر تهران به‌دليل ورود به محدوده طرح ترافيك جريمه مي‌شوند، گفت: اين در حالي است كه خودروهاي آتش‌نشاني و پليس، نه طرح ترافيك مي‌‌گيرند و نه جريمه مي‌شوند.

وي با اشاره به اين نكته كه در جدول تهيه شده براي طرح ترافيك، آمبولانس‌هاي115 در رديف سوم تعريف شده‌اند پيشنهاد داد خودروهاي امدادي به رديف يك اين جدول منتقل شود كه با موافقت ساير اعضاي شوراي شهر تهران روبه‌رو شد و به تصويب رسيد. گفتني است كه مشمولان رديف يك، نيازي به استفاده از مجوز طرح ترافيك ندارند و تردد آنها در محدوده طرح مجاز است.

احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران شورا اما اعتراضات فرمانداري در چند بند را مورد قبول دانست. وي گفت: در بند يك ذكر شده: «اصلاح زمان مندرج در تبصره ششم ماده واحده درخصوص پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح از 24ساعت پس از ورود به 72ساعت به جهت پرداخت بموقع در بازه زماني مناسب از جمله پايان هفته و تعطيلات قرار گيرد» كه ما نيز با اين مورد موافقيم.

اين مسئله هم مورد موافقت اعضاي شورا قرار گرفت تا در لايحه طرح ترافيك سال آينده پايتخت اصلاحات مدنظر كميسيون عمران اعمال شود. اقبال شاكري ديگر عضو اين كميسيون هم پيشنهاد داد شهرداري تهران جزئيات اين لايحه را منتشر كند تا مردم از آن آگاه شوند. وي بر اين نظر بود كه وقتي امكان انتخاب روز ورود به طرح برحسب ضرورت ورود به محدوده وجود دارد، سازمان‌ها بهتر است براساس نياز نسبت به خريد طرح ترافيك اقدام كنند.

ديروز همچنين بررسي يك فوريت لايحه پيشنهاد و معرفي 7نفر از كاركنان شهرداري تهران به‌عنوان قائم‌مقام ذيحساب در مناطق و واحدهاي تابعه شهرداري تهران به تصويب اعضاي شوراي شهر تهران رسيد.عبدالحسين مختاباد هم كه رياست كميته هنري شورا را برعهده دارد درخصوص بودجه مورد نياز اقدامات فرهنگي و اجتماعي صحبت كرد. وي گفت: «متأسفانه امسال جفايي به سهم فرهنگ و هنر در بودجه شهرداري تهران شد.» وي با اشاره به وضعيت سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران افزود: «متأسفانه بودجه‌اي كه براي اين سازمان و اقدامات فرهنگي هنري درنظر گرفتيم با سفارش‌هاي ما همخواني ندارد و بايد فكري براي اين وضعيت كنيم.»

  • پيشنهاد نامگذاري مكاني در تهران به نام سلحشور

اعضاي شوراي شهر تهران ديروز پيش از آنكه به بررسي دستور جلسات بپردازند به حضور پررنگ مردم در انتخابات اشاره كردند و پيروز اصلي را مردم دانستند. مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران هم جلسه را با موضوع انتخابات اخير شروع كرد. وي با بيان اينكه ملت مسلمان ايران به‌رغم همه فشارها و تبليغات كه وجود داشت توانست دين خود را به بهترين نحو به انقلاب ادا كنند، افزود: «نتايج هرچه باشد ما اميدواريم به خير و بركت و رشد و تعالي انقلاب اسلامي بينجامد».

وي در بخش ديگري از سخنان خود نيز به تشكر از شهرداري تهران پرداخت و گفت: «جا دارد از نيروهاي خدوم شهرداري تهران كه در راستاي پاكسازي سيماي شهر بعد از انتخابات تلاش گسترده‌اي به‌كار گرفتند صميمانه تشكر كنيم.» چمران به همين منظور از تلاش 30هزار كارگر شهرداري كه شبانه نسبت به پاكسازي سيماي شهر مبادرت كردند، تقدير كرد. وي همچنين درگذشت سلحشور را به عموم ملت ايران تسليت گفت و براي آيت‌الله واعظ طبسي و معصومه آباد (عضو شوراي شهر تهران) كه در بستر بيماري هستند از خداوند منان شفاي عاجل خواستار شد. اقبال شاكري نيز درخواست كرد تا مكاني در تهران به نام مرحوم سلحشور نامگذاري شود. نظر مجتبي شاكري هم اين بود كه زنده‌ياد سلحشور علاقه ويژه‌اي به قصص قرآني و داستان پيامبران داشت و اين امر مي‌تواند الهام‌بخش برنامه‌هاي سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران باشد.

  • تورق تاريخ به روايت رئيس شورا

رئيس شوراي شهر تهران طبق روال هر هفته ديروز هم به تورق تاريخ پرداخت و وقايع تاريخي ايام هفته را ذكر كرد. مهدي چمران در دويست و چهل و دومين جلسه شورا گفت:« 8 اسفند‌ماه مصادف با سالروز شهادت فرمانده رشيد اسلام حاج حسين خرازي فرمانده لشكر 14امام حسين(ع) در سال 1365است كه نام و ياد اين فرمانده بزرگ اسلام را گرامي مي‌داريم.»

وي ادامه داد: «همچنين 9اسفند روز ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان است و اميدواريم با تلاش‌هايي كه صورت مي‌گيرد حمايت از مصرف‌كنندگان به بهترين شكل انجام شود.» چمران سپس ياد آور شد: «10اسفند‌ماه (امروز) نيز روز ورود حضرت امام (ره) به شهر قم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57است كه بعد از 15سال فاصله گرفتن از قم به اين شهر بازگشتند.»

کد خبر 326656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha