پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

فریبا خانی: خیلی طول کشید عنوان این نمایشگاه‌ را بخوانم؛ «کاری کات ور»! نمایشگاهی که در کافه‌گالری فرهنگ‌سرای نیاوران برپا بود.

با خودم ‌گفتم «خدايا... اين هنرمندان چه خلاقيت‌هايي از خودشان نشان مي‌دهند!» نمايشگاه را كه مي‌ديدي، مجموعه‌اي از كارتون‌هاي سياه و سفيد بود. با مجيد باقرزادگان تماس گرفتيم تا ببينم جريان اين اسم‌‌گذاري چيست؟

او خنديد و گفت: «نام نمايشگاه همان كاريكاتور است! اما مي‌خواستيم كمي با اين كلمه بازي كنيم و توجه مخاطبان را جلب نماييم.»

كارهاي مجيد باقرزادگان، پر است از موضوعات اجتماعي، انساني، محيط‌زيستي و فناوري. دوستي‌ها و دشمني‌ها، ‌فقر و...

اين نمايشگاه، سري دوم  از كارهاي سياه وسفيد اين هنرمند است. او از مطبوعاتي‌هاي قديمي است و در  مؤسسه‌ي اطلاعات، در مجله‌ي «جوانان امروز»  فعال است.  پنجاه سال هم سن دارد.

در بروشور معرفي اين نمايشگاه مي‌خوانيم: «همان‌گونه كه  هر هنرمند در مسير تكاملي خويش، به ديدگاه و چهارچوب خاصي دست مي‌يابد، سادگي در طراحي و فرم، با نگرش خاص به مسائل از ويژگي‌هاي كار اين هنرمند به شمار مي‌آيد. سادگي كه بيننده را به تفكر و تعمق وا مي‌دارد.»

 او مي‌گويد: «كم‌تر از رنگ در اين كارها استفاده كردم و بيش‌تر سعي شده به بيان موضوع‌هاي سياسي، طنز، انتزاعي و... پرداخته شود.» باقرزادگان علاوه بر كاريكاتور در زمينه‌ي آواز كار كرده است و در اين زمينه مشغول فعاليت هم است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه شماره ۸۲۳

کد خبر 326500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha