پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

هفته هفتم رقابت‌های لیگ هفتم تحت تأثیر 2 دیدار حساس سرخابی‌ها قرار گرفته است.

 اتفاقات هفته‌های اخیر، ناصر حجازی و افشین قطبی را در شرایطی یکسان قرار داده است. چه 2 تساوی خانگی برای سرخ‌ها، ادعای افشین قطبی را سخت به چالش کشیده است؛ «یک تیم بین‌المللی می‌سازم.» سرمربی آبی‌ها نیز این بار در ورزشگاه آزادی چاره‌ای جز بردن ندارد، همین.

پاس همدان- پرسپولیس

همدانی‌ها میزبان سرخ‌های پایتخت خواهند بود. دیداری که سال‌های گذشته لیگ را به تحسین وامی‌داشت، دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار نمی‌شود. هرچند پاس حالا حمایت هواداران همدانی را به خود می‌بیند، موضوعی که کاظم اولیایی در آستانه بازی پاس همدان- پرسپولیس اشاره خاصی به آن داشته و البته تأکید کرده است: اجازه نمی‌دهیم در ورزشگاه خانگی پاس، پرچم‌های سرخ و آبی وارد شود.

اینجا همه پاس را دوست دارند.اظهارنظر مدیرعامل پاس همدان خیلی زود با واکنش بازیکنان پرسپولیس همراه شده است. بازیکن سال‌های گذشته پاس که حالا یکی از بهترین مدافعان پرسپولیس به شمار می‌رود، در گفت‌وگویی تصریح می‌کند: خیال‌تان را راحت کنم، ما در همه نقاط ایران هوادار داریم.

تقابل محمد نصرتی با تیم سابقش در نوع خود جالب توجه است. اما این دیدار انگار بیش از پیش مورد توجه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قرار گرفته که در مصاحبه‌ای تأکید کرده: هدف ما قهرمانی است و در این راستا همه بازیکنان موظف هستند تابع تصمیمات کادرفنی باشند.

او در واکنش به اظهارات برخی بازیکنان مبنی بر اعتراض به تصمیمات کادرفنی گفته است: هر بازیکنی که اعتراض کند یا علیه کادر فنی حرفی بزند، در کمیته انضباطی باشگاه باید پاسخگو باشد.افشین قطبی نیز در سیاستی همسو با مدیرعامل باشگاه بر ضرورت از بین رفتن بازیکن‌سالاری در پرسپولیس تأکید کرده است.

 در همین حال حمید استیلی درباره اختلافاتی که هفته گذشته میان سرمربی پرسپولیس و شیث رضایی پیش آمد، تصریح می‌کند: قطبی حق دارد با بازیکنان برخورد کند. سرخ‌های پایتخت در این دیدار بدون محروم و مصدوم به مصاف تیم بگوویچ خواهند رفت.

 اگرچه طبق آخرین اخبار این احتمال وجود دارد که حسن رودباریان به جای مهدی واعظی درون دروازه قرار بگیرد. این تغییر به عملکرد ضعیف واعظی در دیدار برابر مقاومت سپاسی برمی‌گردد. گفته می‌شود شاید مامانی و زارع نیز جایگزین کریم باقری و شیث رضایی شوند.

از سویی دیگر، حنیف عمران‌زاده نیز در این دیدار به علت 3 اخطاره بودن نمی‌تواند پاس همدان را همراهی کند. بگوویچ که بازی قبلی تیمش را به جنجال کشید، در واکنش به محرومیت2 جلسه‌ای خود گفته است: این محرومیت، بازیکنانم را برای بردن پرسپولیس تحریک خواهد کرد.

وینگو که سابقه سرمربیگری پرسپولیس را نیز در کارنامه خود می‌بیند، احتمالاً برای شکست دادن قطبی انگیزه‌های خاصی دارد. انگیزه‌ای که منصور پورحیدری نیز تلویحاً آن را نشان داده و تأکید کرده است: مقابل پرسپولیس دست و پابسته نیستیم. آنها نقاط ضعف زیادی دارند.

پرسپولیس که حالا فقط با تفاضل گل بهتر نسبت به حریف استقلال در هفته هفتم همچنان صدرنشین است برای شکست پاس همدان کار دشواری را پیش‌رو خواهد داشت.گفتنی است هر 2 تیم بازی قبلی خود را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند.

استقلال تهران- صباباتری
در صورت لغزش احتمالی، این ناصر حجازی است که دیگر نمی‌تواند نتایج تیمش را به بهانه فوتبال زیبا توجیه کند. چه در آزادی، هواداران استقلال پس از گذشت 6 هفته از لیگ تنها به برد رضایت می‌دهند.گویا در آستانه این دیدار حساس که حریفی چون صباباتری سختی‌های آن را نیز دوچندان کرده، حاشیه برکناری ناصر حجازی در صورت باخت همچنان کادر فنی آبی‌ها را تهدید می‌کند.

حاشیه‌ای که علی فتح‌الله‌زاده در واکنش به آن تأکید می‌کند: حجازی تا یک سال فرصت دارد.مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه می‌دهد: البته اگر حجازی بخواهد، در مورد موضوع اضافه شدن یک تمرین‌دهنده خارجی بیشتر فکر می‌کنیم و وارد عمل خواهیم شد.

استقلال در این دیدار یوسفی را در اختیار ندارد. بیاتی‌نیا نیز تا 6 ماه دیگر از میادین فوتبال دور خواهد بود. هرچند که حالا بازیکنانی چون فرهاد مجیدی انگیزه بالایی برای خودنمایی دارند.

 موضوعی که مهاجم استقلال درباره آن گفته است: در این دیدار گلزنی می‌کنم. اصلاً به همین خاطر به استقلال آمده‌ام.استقلال در شرایطی به مصاف تیم ضیایی می‌رود که پس از گذشت 6 هفته از لیگ تنها 8 امتیاز کسب کرده و در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد.

 عده‌ای معتقدند در صورت حاصل نشدن حداکثر امتیاز در دیدار هفته هفتم، علی فتح‌الله‌زاده برخلاف اظهارات چند روز اخیرش، تصمیمات تازه‌ای در قبال ناصر حجازی اتخاذ خواهد کرد.

آبی‌های پایتخت اما فرداشب مقابل یک تیم برنده قرار خواهند گرفت. صباباتری حالا با 14 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته و با یک گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. آنها هفته گذشته برابر ذوب‌آهن اصفهان نیز برنده از زمین بیرون آمدند. ضیایی حالا همان مسیری را طی می‌کند که فصل گذشته سیاست اصلی علی دایی در سایپا بود؛ «پرهیز از حاشیه‌ها» تیم او بدون سروصدا و در فضایی آرام، هر هفته آمار تازه‌ای را ثبت می‌کند. آنها یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی خواهند بود.

 اگرچه ضیایی در واکنش به این موضوع خیلی زود توقعات را کنار می‌زند و می‌گوید: نه، این مسئله را مطرح نکنید، هنوز خیلی زود است. او در صورت برد می‌تواند در یک مسابقه شرایط 2 تیم پرطرفدار پایتخت را تحت تأثیر قرار دهد؛ از سویی پرسپولیس را از صدر پایین بیاورد و استقلال را نیز در آستانه تغییراتی جدی در کادرفنی قرار دهد.

کد خبر 32579

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز