گروه ورزشی: «اصلاً قصد ندارم در مورد تیمم بی‌انصافی کنم. اهل توهین کردن به کسی نیستم. از طرفی هم علاقه ندارم درباره استقلال متعصبانه حرف بزنم اما نگرانم...

 مثل تمام هوادارانی که امشب با ناراحتی در حال ترک ورزشگاه هستند، نگران وضعیت تیم محبوبم هستم. بازیکنان امشب حتی نتوانستند 6 پاس سالم به یکدیگر برسانند. به نظر من تیم ناصر حجازی مشکل دارد، مشکل فنی.»

 این عبارات را مرتضی شریفی دقایقی بعد از تساوی استقلال مقابل صباباتری به زبان آورد.

این هوادار استقلال که در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کند در تفسیر احوالات تیم محبوبش نقد جالب‌توجهی ارائه می‌دهد: «ببینید، سرخوردگی در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد. استقلال 7 هفته است که نتایج ضعیفی کسب می‌کند. ما در آستانه دربی بزرگ پایتخت، احساس خوبی نداریم.»

مصطفی قربانیان، دیگر هواداری که گویا بسیار هم عصبانی به نظر می‌رسد در گفت‌وگویی بی‌تفاوتی سرمربی استقلال را موضوع اصلی گلایه خود قرار می‌دهد: «من نمی‌فهمم، واقعاً نمی‌فهمم که ناصر حجازی چرا در مورد نتایج ضعیفی که به دست آورده تا این حد خود را خونسرد نشان می‌دهد.

 اگر شخص دیگری سرمربی استقلال بود و این نتایج را به دست می‌آورد خود آقای حجازی تحمل نمی‌کرد و در روزنامه‌ها هیاهویی به‌پا می‌کرد که بیا و ببین.» از قرار معلوم کمی آنطرف‌تر یکی از هواداران ناصر حجازی که صدای اعتراض وی را شنیده، خود را خیلی زود وارد بحث می‌کند و می‌گوید: مگر به بعضی‌ها 3 سال فرصت ندادند؟ حالا که نوبت به حجازی رسیده به هفته دهم نرسیده می‌خواهند کاری کنند که فتح‌الله‌زاده برکنارش کند.

به نظر من استقلال با پیروزی مقابل پرسپولیس به شرایط آرمانی‌اش برمی‌گردد، همین. شاید همزمان با همین اعتراض‌ها بود که ناصر حجازی پس از پایان نبرد استقلال برابر صباباتری در کنفرانس مطبوعاتی عبارات خود را بدین شکل دستچین می‌کرد؛ «ما خوب بازی کردیم. چلسی هم همین طور بازی می‌کند، من به تیمم ایمان دارم و مطمئن هستم با پیروزی، دربی را پشت سر می‌گذاریم.»

اظهارات سرمربی آبی‌ها که تاکنون از 7 بازی تنها به کسب 9 امتیاز بسنده کرده‌اند اما روز گذشته با رویکرد منفی رسانه‌های مختلف همراه بود، تا جایی که حالا به فاصله 48 ساعت پس از پایان هفته هفتم از رقابت‌های لیگ، ناصر حجازی درست از 2 جبهه هوادار و رسانه تحت فشار خاصی قرار گرفته است.

چه نتایجی که وی تا به امروز با استقلال به دست آورده حتی نزدیک‌ترین حامیان متعصبش را نیز وادار به واکنش کرده. یکی از مربیان سال‌های گذشته استقلال که اتفاقاً ارتباط نسبتاً خوبی با ناصر حجازی دارد در خصوص شرایط کنونی استقلال با نگرانی حرف می‌زند.

او که علاقه‌ای ندارد نامش فاش شود در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند: قبل از اینکه علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل شود به ناصر حجازی گفتم به استقلال نرو. تو نمی‌توانی با این تیم نتیجه بگیری. بنابراین دلیلی ندارد که از محبوبیت خودت خرج کنی. وی که یکی از بهترین‌ بازیکنان سال‌های دور استقلال هم به حساب می‌آید ادامه می‌دهد: دوست من، اگر دربی را با پیروزی پشت سر نگذارد معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

در همین حال اما واکنش علی فتح‌الله‌زاده نسبت به اوضاع بحرانی تیم حجازی در نوع خود جالب‌توجه است.

اگرچه حالا به نظر می‌رسد او چندان تمایلی به تکرار حرف‌های هفته گذشته خود «حجازی تا پایان فصل فرصت دارد» ندارد، حمایت ویژه مدیرعامل باشگاه استقلال اما جمعه شب به برد منجر نشد. گویا دوست دیرینه علی‌ فتح‌الله‌زاده حالا با کسب نتایج ضعیف، تردیدهایی را برای وی ایجاد کرده تا جایی که مدیرعامل استقلال در خصوص حمایت از حجازی درست در آستانه دربی بزرگ پایتخت در حالت آچمز قرار گرفته است.

 نبردی که البته آبی‌ها قصد دارند فاصله سختی به نام سپاهان را از تقویم مسابقات خود تا اطلاع ثانوی لغو و به تأخیر بیندازند. در همین خصوص سرمربی استقلال ضمن اشاره به درخواست از فدراسیون فوتبال مبنی بر به تعویق افتادن دیدار تیمش برابر سپاهان گفته است: باید به ما اجازه بدهند که از همین حالا مهیای بازی با پرسپولیس شویم.

به همین دلیل امیدوارم بازی ما با سپاهان را به زمان دیگری موکول کنند. این موضوع اما اخیراً با واکنش منفی محمدرضا ساکت روبه‌رو شده است. مدیرعامل سپاهان در مصاحبه‌ای تأکید کرده: ما قصد داریم در تاریخ تعیین‌شده با استقلال بازی کنیم و دلیلی ندارد که این دیدار به تعویق بیفتد.

 چهره حجازی در دربی

 نگرانی هواداران استقلال در حالی هر روز جدی‌تر می‌شود که البته سوابق ناصر حجازی نشان می‌دهد او هرگز در رویارویی با پرسپولیس چهره‌ای پیروز نبوده. حاصل حضور ناصر حجازی در دربی سال‌های 75 تا 77، 3 باخت و یک تساوی بوده است که آمار خوبی به حساب نمی‌آید.

 او تنها یک بار و در سال 78 توانست با ذوب‌آهن اصفهان در تهران پرسپولیس را شکست دهد. حجازی حتی با دیگر تیم‌هایی که سرمربیگری آنها را طی سال‌های گذشته برعهده گرفته است نیز نتوانسته مقابل سرخ‌های پایتخت به پیروزی برسد. با استقلال رشت با نتیجه 4 بر یک بازی را باخت و البته با استقلال اهواز نیز به تساوی رضایت داد.با این همه او چند هفته قبل در مصاحبه‌ای تأکید کرد: طلسم بدشانسی‌هایم در دربی را امسال با برد خواهم شکست.

 سرمربی 58 ساله آبی‌ها فرصت زیادی برای اثبات ادعاهایش ندارد و این هشدار البته در سایه نتایج خوب امیر قلعه‌نویی در دربی سال‌های 82 تا 84 شکل جدی‌تری هم به خود گرفته است. چه سرمربی سابق استقلال برخلاف حجازی در نبرد با سرخ‌ها آمار خوبی از خود به جای گذاشته؛ 3 برد، 3 تساوی. اگرچه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا تمام گذشته او را تحت تأثیر منفی قرار داد.

حجازی هنوز محبوبیت خود را از دست نداده است. او برای پروین نشدن در استقلال چاره‌ای جز پیروزی در دربی ندارد.

کد خبر 32743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز