چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام عبدالعلیم موسی؛ رهبر جامعه مسلمانان آمریکا روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه در زمینه نهضت سیاه پوستان و مسلمانان در آمریکا در جمع دانشجویات و اساتید حاضر در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان سخنرانی کرد.

نهضت سیاه پوستان و مسلمانان در آمریکا

در ابتدای این برنامه، برنا دانش؛ دانشجوی رشته مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان شرح مختصری از زندگی امام جمعه مسجد شهر واشنگتن بیان کرد و گفت: این آمریکایی سياهپوست که نام اسلامی «عبدالعليم موسی» را برای خود انتخاب کرده متولد ایالت «آرکانزاس»است، اما مدتی بعد به کاليفرنيا مهاجرت کرده است. وی یک آمریکایی سياهپوست حامی جنبشهای سياهان از آمریکاست که برای جشنهای سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی به ایران آمده بود.

عبدالعليم موسی پس از آشنایی با مسلمانان در زندان به دین مشرف اسلام ایمان آورده و از آن پس فعاليتهای زیادی برای حمایت از مسلمانان در آمریکا انجام داده است.
ایشان بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران٬ از حاميان سرسخت این خيزش مردمی و امام خمينی (ره) شد؛ تا آنجا که در طول 37 سال گذشته بارها به ایران سفر کرده و در حمایت از ولایت فقيه سخنرانی کرده اند. سفر امسال «عبدالعليم موسی» به مناسبت سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شده است.

پس از وی امام عبدالعلیم موسی، سخنرانی اش را با اشاره به فعاليتهایش در دهه های گذشته در حمایت از جنبش سياهان آغاز کرد و سپس به وجود سابقه نظام برده داری در آمریکا پرداخت و در این باره گفت: «پيش از این ایالتهای مختلف آمریکا شاهد برده داری بودند و اکنون مجتمع های زندانی برای نگهداری از بردگان جدید طراحی شده اند. وی تصریح کرد که برده داری همچنان در آمریکا وجود دارد و دولت آمریکا به اتهام ارتکاب جرم٬ سياهان را به زندان می‌فرستد
امام جمعه واشنگتن٬ «اسلام واقعی» را «راه حل همه مشکلات» جهان فعلی خواند و با اشاره به تلاشهای کشورهای غربی برای مقابله با اسلام و مانع تراشی در مسير حرکت جمهوری اسلامی ایران٬ از ناکام ماندن آنها در اهدافشان ابراز خشنودی کرد.
وی گفت: «حقوق بشر در آمریکا هيچ پيشرفتی نداشته است و در طول دهه های اخير ارتقا نيافته است. اسلام واقعی راه حل همه مشکلات امروز بشریت است و غرب همواره درصدد نابود کردن آن است. قدرتهای غربی همواره سعی داشتند جلوی جمهوری اسلامی را بگيرند اما در سالگرد دوم٬ سوم و چهارم و سالگردهای بعدی پيروزی انقلاب ما خوشحال و خوشحالتر شدیم که این انقلاب پاربرجا ماند.

آقای «موسی»٬ تحریم٬ توطئه٬ جنگ و برنامه های خرابکارانه را از جمله دسيسه های مورد استفاده این کشورها عليه ایران برشمرد و افزود: «طی جنگ ایران و عراق همه مردم جهان در یک سو و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در سوی دیگر بود اما این ایران بود که پيروز شد.

ایشان در بخش دیگری از اظهاراتش به شخصيت امام خمينی٬ بنيانگذار انقلاب اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: «ما مدتها شخصيت وی را مطالعه کردیم و آنچه کرد و آنچه گفت را بررسی کردیم. من وی را دنبال میکردم. امام خمينی تغيير شگرفی در دنيا به وجود آورد اما اگر خداوند از این انقلاب محافظت نمی کرد انقلاب اسلامی ایران هرگز زنده نمی ماند.

این فعال سياهان آمریکایی همچنين گفت: مردم ایران خيلی بهتر از آن چيزی هستند که فکر میکنند ولی بعضی از آنها هنوز در تصور این هستند که کاش به آمریکا میرفتند اما من به شما میگویم که به آمریکا فکر کنيد٬ به محدودیتهایی که دارد بيندیشيد و به یاد داشته باشيد که شرایط خيلی خوبی در ایران دارید.

عبدالعليم موسی در ادامه گفت: دليل آنکه ایران با دیگر کشورهای مسلمان منطقه متفاوت است وجود سيستم ولایت فقيه میباشد. اینکه در این کشور امنيت دارید و در آسایش زندگی میکنيد به دليل وجود چنين حکومتی است.
وی افزود: «به کشورهای اطراف خود نگاه کنيد. اگر فکر میکنيد سيستم ولایت فقيه کار نمی کند به پاکستان یا افغانستان یا عراق بروید و سيستم اجتماعی و سياسی آن کشورها را ببينيد. اینکه امنيت و آسایش دارید اما همسایه های شما خانه هایشان ویران می شود به خاطر سيستم سياسی آن کشورهاست.

این مسلمان سياهپوست آمریکایی در ادامه به عربستان سعودی اشاره کرد و گفت «سعودیها مبالغ هنگفتی برای فتنه گری صرف می کنند و درباره شيعيان دروغ های بسياری اشاعه میدهند.

امام عبدالعلیم موسی در ادامه گفت: دروغهایی که سعودیها درباره تحریف قرآن میگویند را بررسی کرده است و مطمئن شده که هيچ تحریفی از سوی شيعيان انجام نگرفته است اما سعودی ها می گویند قرآن شيعيان سه برابر قرآن حقيقی است. این فتنه ای است که از سوی سعودی ها بسيار دقيق انجام میگيرد و ما باید حواسمان جمع باشد.
امام موسی در ادامه تصریح کرد «عربستان سياستهای فتنه گرانه ای دارد و همواره عليه ایران فتنه گری کرده است اما امروز مردم جهان بيشتر از سعودیها نفرت دارند.

وی خاطرنشان کرد: «بزرگترین معامله تسليحاتی اخير در تاریخ توسط عربستان سعودی انجام گرفته است. سعودیها با خرید تسليحات و دادن آن به داعش همه جهان را از خود متنفر کرده اند.
امام موسی افزود: ما اکنون در دوره خاصی از تاریخ بشری زندگی می کنيم. این دوره از زندگی بشر دوره انتقال است. اگر درباره ایران حرف می زنيم باید بگویم که قدرت امروز جمهوری اسلامی در منطقه و در جهان به یاری خداوند است. من همواره از جمهوری اسلامی ایران از ولایت فقيه و از سيستم عادلانه انتخابات در این کشور حمایت می‌کنم.

امام جمعه واشنگتن بار دیگر ضمن اشاره به توطئه سعودیها افزود: عربستان سعودی هر اقدامی که میکند با اجازه صهيونيستها و جمهوریخواهان حامی صهيونيستها انجام میگيرد. رژیم سعودی رژیمی غيرمسئول است و هر تصميم سياسی که میگيرد خارج از کنترل حکومت این کشور است.

امام موسی در ادامه تأکيد کرد: با این وجود همه ما مسلمانان باید به این آیه از قرآن پایبند باشيم: واعتصموا بحبل الله جمعيا ولا تفرقوا یعنی همگی به ریسمان الهی چنگ بزنيد و متفرق نشوید این چيزی است که خداوند از ما میخواهد.

جلسه با پرسش های دانشجویان و پاسخ مرضه هاشمی؛ خبرنگار شبکه انگلیسی ربان پرس تی وی و امام عبدالعلیم موسی؛ رهبر نهضت استيفاي حقوق انساني سياهپوستان در آمريكا به پایان رسید.

کد خبر 325537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha