همشهری آنلاین: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در مناطق مختلف این کشور بیش از نیمی از مساحت حومه شرقی، بیش از ۸۰ درصد حومه جنوبی و ۶۰ درصد حومه شمالی حلب را به دست گرفته است.

اکثر مناطق حومه حلب در کنترل ارتش سوریه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش سوریه اخیرا دامنه نفوذ خود در حومه حلب را افزایش داده و بسیاری از مناطق را آزاد کرده است.

نیروهای دولتی سوریه در راستای عملیات گسترده خود در حومه حلب کنترل روستای "کفین" در شمال شهرک مایر در حومه شمالی حلب و در شرق جاده بین‌المللی حلب - غازی آنتپ‌ را در دست گرفتند.

به این ترتیب ارتش سوریه در پنج کیلومتری شهر تل رفعت یکی از مهمترین مقرهای تروریست‌هاست.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش همچنین کنترل شهرک طعانه در حومه شرقی حلب را به دست گرفتند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه بیش از 10 کیلومتر از جاده بین‌المللی حلب - غازی‌آنتپ را نیز تحت کنترل خود درآورده است.

به گزارش این شبکه، ارتش سوریه بیش از نیمی از مساحت حومه شرقی، بیش از 80 درصد حومه جنوبی و 60 درصد حومه شمالی حلب را به دست گرفته است.

ارتش سوریه در حال خنثی سازی بمب‌ها و مین‌هایی است که افراد تروریست در روستای کفین کار گذاشته‌اند‌.

خبرنگار المیادین گزارش داده است که در پی کنترل بر روستای کفین دسترسی به شهر اعزاز برای ارتش سوریه میسر شده است.

به این ترتیب تروریست‌ها خانواده‌های خود را به سمت شهرک دارة عزة در حومه غربی حلب و روستاهای حومه شمالی حلب منتقل کرده‌اند.

ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های روسیه عملیات گسترده‌ای را در حومه حلب در نزدیکی مرز با ترکیه آغاز کرده است.

از سوی دیگر، شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که بسته‌های مواد غذایی، دارو و وسایل نظافت شخصی برای 3500 تن به شهرک معضمیة الشام در جنوب غرب دمشق وارد شده و پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده این کمک‌ها بیشتر شود.

صلیب سرخ اعلام کرد که این کمک‌ها برای 700 خانواده است و کمیته صلیب سرخ بین‌المللی و هلال احمر سوریه این کمک‌ها را به این منطقه منتقل کرده‌اند.

در جنوب غرب دمشق نیز ارتش سوریه دو منطقه المعضمیه و داریا را که تحت کنترل افراد مسلح است از هم جدا کرده و این به معنای آن است که با این کار فرودگاه نظامی المزه و جاده بین‌المللی به سمت درعا و قنیطره در جنوب سوریه امن‌تر خواهد شد.

همچنین سایت العهد لبنان به نقل از منابع آگاه در حومه درعا گزارش داد که قرار است ظهر روز دوشنبه توافق آشتی ملی در شهرک‌های ابطع و داعل در حومه درعا اعلام شود و به موجب آن بازداشت‌ شده‌ها آزاد خواهند شد و پرچم سوریه در این دو شهرک برافراشته شده و این مناطق تحت کنترل دولت سوریه درخواهند آمد.

براساس اطلاعات منتشر شده، مقامات سوریه 20 بازداشتی را در حضور شخصیت‌های این منطقه آزاد کردند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان کشته شدن پنج تن از اعضایش از جمله یکی از فرماندهان در درگیری‌های سوریه را اعلام کرد.

کد خبر 324430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha