همشهری‌آنلاین: سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) اعلام کرد بیش از نیمی از ساکنان یمن با کمبود شدید غذا و نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

  صلاح الحاج حسن،نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل در یمن گفت: نبود امنیت غذایی و سوء تغذیه در میان یمنی‌ها به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است و در حال حاضر بیش از نیمی از ساکنان یمن، معادل بیش از 14 میلیون نفر با پیامدهای نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

او تأکید کرد: یمن بیش از 90 درصد نیازهای اساسی خود را وارد می‌کند و بخش اصلی کشاورزی در این کشور به آبیاری متکی است. مشکلات مربوط به ورود کالا و عدم فراهم‌سازی لوازم اصلی تولید از جمله مشکلات اساسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از سایت یمن الآن،حسن گفت: این شرایط خطرناک نیاز به حمایت از خانواده‌ها دارد تا غذایشان را خود تولید کنند و از تکیه کردن بر واردات غذایی که هزینه زیادی دربردارد، خودداری کنند.

از زمان حمله ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، مردم این کشور با مشکلات و بحران وخیم انسانی مواجهند و بیشتر آنها از نداشتن نیازهای اصلی زندگی از جمله غذا و سرپناه رنج می‌برند. علاوه بر این تاکنون هزاران یمنی در این حمله‌ها کشته شده‌اند.

کد خبر 323284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha