دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

سهام نخستین شرکت مالی‌اعتباری، سه‌شنبه سوم مهر برای کشف قیمت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بورس،10 درصد، معادل 150 میلیون سهم، از سهام موسسه مالی و اعتباری سینا روز سه‌شنبه، در تالار فرعی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

سرمایه ثبت شده موسسه مالی و اعتباری سینا ۵۰۰ میلیارد است اما این موسسه مجوز لازم را برای افزایش سرمایه خود به یک تریلیون و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

همچنین قرار است در روزهای آینده 275 میلیون سهم موسسه مالی و اعتباری سینا با توجه به تقاضای بازار توسط سندیکای کارگزاران فروشنده شامل شرکت‌های کارگزاری حافظ(معرف)، خبرگان سهام، کشاورزی، آبان و بهگزین در بورس عرضه شود.

شرکت کارگزاری حافظ به عنوان رهبر سندیکا و کارگزار معرف سهم، 5 درصد و دیگر اعضای سندیکا هر کدام 25/1 درصد از سهام سینا را عرضه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران می‌توانند در سراسر کشور از طریق دفاتر شرکت‌های کارگزاری و شعب موسسه مالی و اعتباری سینا، سهام این شرکت را خریداری کنند. 

بر این اساس مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار بخشنامه‌ای از شرکت‌های کارگزاری خواست تا شرایط را برای حضور فعال سرمایه‌گذاران شهرستانی فراهم کنند.

شکایت‌‌ها

ایوب باقرتبار گفت: متاسفانه در چند ماه اخیرگزارش‌ها و شکایت‌های مختلفی از سوی سهامداران و مشتریان سهام در بورس مبنی بر اینکه برخی از کارگزاران از قبول سفارش، به خصوص در عرضه‌های اولیه خودداری و سفارش‌های دریافتی نیز به نحو مناسب انجام نمی‌شود ، به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.

در این شکایت‌ها آمده است : بخش اعظم سهمیه ایستگاه‌های معاملاتی مناطق در عرضه‌های اولیه به مشتریان تهران تخصیص می‌یابد و سرمایه‌گذاران شهرستانی نمی‌توانند در این عرضه‌ها حضور فعالی داشته باشند.

عرضه 10 درصد در روز اول

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا هم خبر داد: امروز 10 درصد سهام موسسه مالی و اعتباری سینا در بورس عرضه می‌شود. به میزانی که تقاضا‌ شکل بگیرد ما هم عرضه را براساس تقاضا ارائه خواهیم کرد.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که سرمایه ثبت شده موسسه 500 میلیارد ریال است، اعلام کرد: مجوز لازم برای افزایش سرمایه به 1500‌میلیارد ریال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است و موسسه با سرمایه 1500 میلیارد ریال امروز وارد بورس ‌می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات بانک مرکزی موسسه مالی و اعتباری سینا برای این که مجوز قطعی خود را بگیرد و خود را تبدیل به شرایط جدید شورای پول و اعتبار کند 25 درصد سهام خود را هم زمان با افزایش سرمایه به 1500 میلیارد ریال به عموم مردم واگذار می‌کند.

دیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا تصریح کرد: در یک سال گذشته تمام اقداماتی که انجام شد بر این بود که موسسه از نظر مالی خود را تکمیل و تمام بررسی‌های لازم را برای ورود به بورس انجام دهد و خوشبختانه موسسه به دلیل این که ظرف چند سال گذشته بسیار سودآور بوده خیلی سریع با تمهیداتی که انجام شد و جلسات متعددی که با بورس داشته مورد پذیرش قرار گرفته است.

همتی با بیان این که ارزش ذاتی سهام نزدیک به 200 تومان است، افزود: هدف ما بر این است که عرضه سهام با شناسایی قیمت‌ها همراه باشد و ما قیمتی را برای سهام نگذاشتیم.

ارزش ذاتی خود سهام بسیار بالاست و تمامی‌ این موفقیت‌ها در زمانی حاصل شده است که موسسه هنوز مجوز نهایی را از بانک مرکزی اخذ نکرده و به شبکه شتاب بانکی نپیوسته است و امکان انجام فعالیت‌های ارزی و سایر عملیات بانکی را دارا نیست و تمام این کار‌ها منوط بر این است که مجوز لازم از سوی بانک مرکزی صادر شود.

کد خبر 32318

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز