همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت : چه بخواهیم و چه نخواهیم، همواره تیتر اخبار رسانه‌ها هستیم حتی اگر خبر هم نداشته باشیم رسانه‌ها برای ما خبر می‌سازند.

dinarvand

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر رسول ديناروند، در دومین گردهمایی مسئولان روابط عمومی معاونت‌های غذا و داروی سراسركشور افزود: نمی‌توان حوزه غذا و دارو را از صفحه رسانه‌ها حذف کرد.

او گفت: گاهی احساس می‌کنم شاید بهتر باشد دو ماه در رسانه ها ظاهر نشوم اما چنین چیزی ممكن نيست زیرا رسانه ها، باز اخبار را از آرشیو بیرون مي آورند و آن را تیتر می‌کنند و این در حالی است که حرف‌های ما وابسته به زمان و مکان بوده و ممکن است شش ماه دیگر غیر منطقی به نظر برسد. به همين دليل، باید در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی استراتژی و برنامه داشته باشیم و انفعالی عمل نکنیم.

رييس سازمان غذا و دارو افزود: کار ما در عرصه اطلاع رسانی مانند تیغ دو لبه است بنابراين، باید مراقب باشیم، دچار افراط و تفریط نشویم.از یک سو، بايد مردم را آگاه كنيم و از سوی دیگر اگر در عرصه اطلاع رسانی از حد و مرز مشخصی عبور و افراط کنیم، آستانه تحریک مردم به حدی بالا می‌رود تاحدي كه ممكن است نسبت به مسائل بي تفاوت ‌شوند. به عنوان نمونه، هر ماه نمی‌توانیم مسئله ای مانند روغن پالم را تکرار کنیم زیرا انعکاس آن بی اثر می‌شود.

ديناروند در بخش ديگري از سخنان خود گفت: 20 درصد کل کالاهای قاچاق مربوط به حوزه سلامت است.

او افزود: تمام تلاش‌های کشور برای کنترل مرزها موفق نبوده و نمی‌توانیم گمرک و مناطق آزاد را به صورت کامل کنترل کنیم اما اگر مردم از مضرات کالاهای قاچاق آگاه شوند بخش زیادی از این کالاها جمع می‌شود.

ديناروند گفت: یکی از اقدامات اساسی روابط عمومی این است که مردم را نسبت به کالاهای قاچاق حساس کنند. مردم تصور می‌کنند کالاهای قاچاق از اجناس اصل خارجی هستند که فقط پول گمرک نمی‌پردازند در حالی که اینطور نیست.اغلب کالاهای قاچاق تقلبی هستند و متاسفانه ما یکی از بازارهای هدف آنان هستیم.

 رييس سازمان غذا و دارو افزود: اگر تقاضا برای کالای قاچاق متوقف ، عرضه آن نیز تعطیل خواهد شد و اگر بتوانیم 80 درصد این تقاضاها را با بسیج مردم حذف کنیم دستاورد عظیمی است.

کد خبر 322992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha